مدیران خودروعصر اعتبار

دوچرخه سواری در تهران باید از یک مدل دیگری پیروی کند

رَک‌های هوشمند در انتظار دوچرخه

عصر ساختمان- مدت‌هاست که رَک‌های دوچرخه میهمان معابر و پیاده‌روهای شهر شدند؛ رک‌هایی که با آنکه ماه‌هاست نصب شدند اما هنوز دوچرخه‌ای بر روی آنها قرار نگرفته و حالا به جای آنکه محلی برای دوچرخه‌ها باشند، به محلی برای قرار گرفتن میز دستفروش‌ها و یا پارک موتور و ... تبدیل شده‌اند. البته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ارائه برنامه‌های جدید برای بازتعریف روند استفاده از دوچرخه خبر می‌دهد که باید دید این رک‌ها آیا برای به کاربری اصلی خود برمی‌گردند؟

رَک‌های هوشمند در انتظار دوچرخه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مهندس محسن پورسید آقایی با اشاره به سرانجام رَک های دوچرخه که در سطح شهر رها شده‌اند، گفت: اشکال کار در مدیریت قبلی این بود که قرارداد یکپارچه‌ای در مورد سیستم دوچرخه نداشتند. به گونه‌ای که رک را از یک شرکت، دوچرخه را از جای دیگر و نرم افزار پیوند دهنده رک و دوچرخه را نیز قرار بود که شرکت دیگر طراحی کند و هماهنگ کردن این سه شرکت برای پیشبرد کار بسیار سخت است.بنابراین در این شرایط اتفاقی در خصوص دوچرخه‌هایی که حالا رک‌هایش در سطح شهر نصب شده اما دوچرخه‌ای بر روی آن دیده نمی‌شود، نیفتاد.

    وی اظهار کرد: سعی داریم سیستم یکپارچه‌ای را در نظر بگیریم به گونه‌ای که یک شرکت مسئول کل کار باشد و ما نیز به ازای سرویسی که به مردم می‌دهد مبالغ را پرداخت کنیم که امیدواریم با تکمیل قرارداد، مشکل رک‌های رها شده در شهر حل شود.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه دوچرخه سواری در تهران باید از یک مدل دیگری پیروی کند چرا که این شهر بزرگ دارای فراز و نشیب‌های زیادی است، گفت: مدل دوچرخه سواری در تهران نمی‌تواند به مانند شهرهای اروپایی از مبدأ تا مقصد باشد و بر همین اساس در تهران باید از مدل حمل و نقل ترکیبی با اتکا بر دوچرخه استفاده کنیم.

    وی در تشریح مدل حمل و نقل ترکیبی با اتکاء بر دوچرخه گفت: این مدل ترکیبی در واقع مدلی از دوچرخه خصوصی در مبدأ  به علاوه مترو و یا اتوبوس و همچنین استفاده از دوچرخه اشتراکی در مقصد سفر است.

    پور سید آقایی افزود: در این مدل مورد پیشنهاد، مردم با استفاده از دوچرخه‌شان از خانه تا نزدیک‌ترین مورد حمل و نقلی که یا اتوبوس و یا مترو است سفر خواهند کرد و بعد از آن با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به نزدیک‌ترین ایستگاه محل مقصد خود رفتند، از آنجا در صورت لزوم با استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی که در نزدیکی ایستگاه‌های مترو و یا اتوبوس تعبیه می‌شوند، می‌توانند مابقی مسیر را طی کنند که در حال حاضر این طرح‌ها در حال مطالعه و بررسی تخصصی قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار