مدیران خودروعصر اعتبار

سکونت بیش از ۳۴ هزار زن سرپرست خانواده در سایت مسکن مهر شهرهای جدید

عصر ساختمان- شرکت عمران شهرهای جدید برای نخستین بار در دولت یازدهم و دوازدهم به انجام مطالعات دقیق در حوزه اجتماعی و بانوان در شهرهای جدیدپرداخته و امروز درتلاش برای آغاز اقدامات اجرایی در جهت رفع این مسائل است.

سکونت بیش از ۳۴ هزار زن سرپرست خانواده در سایت مسکن مهر شهرهای جدید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شرکت عمران شهرهای جدید برای نخستین بار در کشور به بررسی و شناسایی مشکلات زنان ساکن در سایت مسکن مهر شهرهای جدید پرداخته و براساس اطلاعات و نتایج به دست آمده به اقدام و برنامه‌ریزی در جهت رفع این مسائل پرداخته است.

    شهرهای جدید به جهت فواصل مکانی از شهرهای مادر، عدم برخورداری از امکانات رفاهی و خدماتی کافی دارای مشکلاتی برای ساکنین این شهرها به ویژه زنان هستند که به گفته  حبیب‌اله طاهرخانی معاون وزیر راه وشهرسازی قطعا در صورت عدم رسیدگی به آن‌ها به مشکلات بزرگ و غیرقابل جبرانی مبدل خواهند شد.

    وی همچنین در این‌باره  اعلام کرده است: درحال حاضر تعداد زیادی از زنان سرپرست خانوار(34 هزار و 150 نفر) در سایت مسکن مهر شهرهای جدید سکونت دارند که باید برنامه‌ای ویژه برای هدایت و ایجاد شرایط لازم جهت حضور آن‌ها در این مناطق تهیه و تدوین شود.

    به گفته مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید موضوع اجتماعی مسئله‌ای محوری در مجموعه شهرهای جدید است که اگر ما در این حوزه از برنامه‌ریزی‌های لازم برخوردار نباشیم با توجه به رشد جمعیتی بالا و عدم وجود تسهیلات اجتماعی و فرهنگی کافی در این مناطق با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو خواهیم شد.

    عدم فضای مناسب برای کسب و کار بانوان، خشونت‌های خانگی و افسردگی تنها بخش کوچکی از مشکلات این قشر جامعه در سایت‌های مسکن مهر شهرهای جدید است که متأسفانه به دلیل عدم اوجه در زمان اغاز این طرح به این موارد امروز گریبان‌گیر زنان ساکن در این مناطق شده است.

    از این رو وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم و دوازدهم همواره با توجه به این بحران در حال اندیشیدن تدابیر لازم جهت رفع هرچه سریعتر مشکلات زنان در شهرهای مذکور بوده و امروز با برگزاری جلسات با اعضای کمیته علمی دفتر امور بانوان وزارت راه و شهرسازی به دنبال اجرایی کردن این اقدامات است.

    در این راستا شرکت‌های عمران شهرهای جدید در سراسر کشور به ارائه نتایج مطالعات انجام شده در این زمینه پرداخته‌اند که این موارد به تفکیک شهرها در ادامه آمده است:

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی