مدیران خودروعصر اعتبار

سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان همدان خبر داد:

افتتاح ۱۵۰۰ واحد مسکن مهر استان همدان تا پایان امسال

عصر ساختمان- سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان اداره راه و شهرسازی همدان با بیان اینکه در کل استان ۳ هزار واحد از واحدهای مسکن مهر باقی مانده است، گفت: یک‌هزار و ۵۰۰ واحد تا پایان امسال تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

افتتاح ۱۵۰۰ واحد مسکن مهر استان همدان تا پایان امسال
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهدی رضایی با بیان اینکه 29 هزار واحد مسکونی مسکن مهر در استان همدان وجود دارد، اظهار کرد: 26 هزار واحد مسکونی تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفته که نحوه ساخت این واحدها در قالب تعاونی، خودمالک و سه‌جانبه بوده است.

    وی با اشاره به اینکه اکثر واحدهای مسکن مهر به صورت خودمالک و تعاونی بوده است، تصریح کرد: تعدادی از واحدها نیز به صورت سه‌جانبه مابین بانک به عنوان تأمین‌کننده وام، سازنده به عنوان مجری و اداره راه شهرسازی به عنوان مالک زمین ساخته شده است.

    سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان اداره راه و شهرسازی همدان با بیان اینکه در کل استان 3 هزار واحد از واحدهای مسکن مهر باقی مانده است، افزود: یک‌هزار و 500 واحد تا پایان امسال تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

    وی با اشاره به اینکه در مسکن مهر دولت زمین و وام را تأمین می‌کند و اعضا سهم‌الشرکه ساخت را تأمین می‌کنند، افزود: علت طولانی شدن ساخت بعضی از واحدهای مسکن مهر عدم پرداخت به موقع سهم‌الشرکه متقاضی است.

    وی با بیان اینکه تعدادی از واحدها نیز بدون متقاضی بوده یا متقاضی مؤثری ندارد، افزود: در پروژه‌های مسکن مهر دستمزد مهندسین ناظر 50 درصد کاهش داده شده است.

    سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان اداره راه و شهرسازی همدان با اشاره به اینکه البته در یک پروژه مصالح، عوامل اجرایی بنا و کارگر، ناظر و ... تأثیرگذار هستند، اضافه کرد: در پروژه‌ها باید سازنده و مجری دارای صلاحیت باشند.

    وی با تأکید بر اینکه در تولید یک خودرو در کشور هزاران عامل تأثیر دارند، افزود: نمی‌توان گفت مهندس طراح ماشین پراید عامل تصادفات و بی‌کیفیتی خودرو است.

    رضایی با تأکید بر اینکه صنعت ساختمان، ترمینال صنعت کشور است، افزود: آیا تولید خودرو و یا تولید نان کیفیت لازم را دارد و فقط ساختمان نیست که بی‌کیفیت است.

    وی با بیان اینکه اگر تک‌تک مردم جامعه کیفیت کار خود را در جایی که فعالیت می‌کنند ارتقا ندهند، نمی‌توان انتظار افزایش کیفیت تولید ساختمان در کشور را داشت، اضافه کرد: سایر محصولات و در نهایت کیفیت زندگی اجتماعی در کشور به افزایش کیفیت کارهای تک‌تک افراد جامعه بستگی دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو