مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سابق انجمن انبوه سازان خوزستان در گفت و گو با عصر ساختمان:

هیچ نظارتی بر ساخت و سازهای شهر اهواز انجام نمی گیرد

عصر ساختمان- اکنون در شهر اهواز متقاضی برای خرید مسکن وجود ندارد و مردم بیشتر به دنبال اجاره واحدهای کوچک هستند.

هیچ نظارتی بر ساخت و سازهای شهر اهواز انجام نمی گیرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶:۰۰

    اسحاق رحمانیان رئیس سابق انجمن انبوه سازان خوزستان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری  عصر ساختمان با انتقاد از عدم نظارت شهرداری اهواز بر ساخت و سازها گفت:کار شهرداری فقط فروش پروانه ساخت است و هیچ نظارتی بر ساخت و ساز ها انجام نمی دهد.خود من در تابستان و در گرمای 80 درجه شاهد بودم که  که بر اسکلت بتنی آب نپاشیدند در حالی که بتن برای آماده شدن نیاز به زمان دارد و باید آن را خیس نگه داشت.بتنی که به این شکل و بدون در نظر گرفتن موارد علمی تهیه می شود قطعا کیفیت لازم را ندارد. این امر در نهایت کاهش کیفیت ساختمان های شهر را در پی دارد.

    رحمانیان در خصوص پیش بینی بازار مسکن در سال آینده گفت:نمی توان انتظار داشت سال آینده بازار مسکن از رکود خارج شود در حالی که هیچ یک از عوامل سازنده مسکن از قبیل زمین، مصالح ساختمانی و کارگر ارزان نشده اند.
    وی  افزود: وامی که بانک ها برای خرید مسکن اختصاص داده اند؛ نسبت به قیمت مسکن بسیار ناچیز است.علاوه بر این سودهایی که برای این وام ها در نظر گرفته اند عملا استفاده از آن ها را غیر ممکن ساخته است.
    این کارشناس مسکن تصریح کرد:قیمت زمین مدام در حال افزایش است و اگر امروز شما قطعه زمینی خریداری کنید؛ قطعا سال آینده قیمت آن دو برابر خواهد شد.
    وی با تاکید بر این که هیچ دلیلی برای کاهش رکود در سال آینده وجود ندارد؛ اظهار داشت:اکنون در شهر اهواز متقاضی برای خرید مسکن وجود ندارد و مردم بیشتر به دنبال اجاره واحدهای کوچک هستند.
    رحمانیان با اشاره به این که سال آینده قیمت مسکن افزایش خواهد یافت؛گفت: با رفع تحریم ها شاهد گرانی کالاها خواهیم بود. قیمت‌ها در بازار مسکن آرام‌آرام افزایش می‌یابد‌. در واقع وقتی تولید روی دست تولیدگر بماند، باید منتظر تغییر قیمت‌ها بود؛ در بین اقشار مختلف مردم قدرت خرید وجود ندارد و خانه‌های ساخته شده هر چند کم روی دست سازنده مانده است بنابراین افزایش قیمت پیش‌بینی می‌شود‌.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو