مدیران خودروعصر اعتبار

چراغ سبز دولت به نوسازی بافت فرسوده پایتخت

ایمن‌سازی گودبرج میلاد

عصر ساختمان- معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران از ایمن‌سازی گود فاز ۲ برج میلاد خبر داد و گفت: تا زمانی که تکلیف این پروژه مشخص شود، این گود ایمن‌سازی می شود.

ایمن‌سازی گودبرج میلاد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، مهدی حجت معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران در جلسه علنی روز سه شنبه با بیان اینکه زمان بازنگری در طرح تفصیلی فرا رسیده است، گفت: باید میزان تحقق پذیری طرح تفصیلی و انحرافات آن احصاء شود. همچنین باید چشم انداز آن را نیز متصور شویم و این طرح را در بستر طرح جامع بررسی کنیم.

    وی با بیان اینکه شهر تهران تا خرخره در ساختمان است و دیگر جای ساختمان دیگری وجود ندارد، گفت: برای بهبود نما و منظر شهری در سطح بین المللی در حال بررسی و کار کارشناسی هستیم. این مسئله همچنین با کمیته ای که در مناطق برای بررسی نما ایجاد می شود، بررسی خواهد شد و باید هر سال یک مسابقه برای بهترین نماهای ساختمان تهران برگزار کنیم و نماهای معتبر را معرفی کرده تا وضعیت نماهای پایتخت بهبود یابد.

    معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران با بیان اینکه وضعیت بیمارستان ها، دانشگاه ها و ... در حوزه ایمنی خوب نیست اما دست ما بسته است، گفت: هر کدام از این حوزه ها متولی خاص خود را دارند، در این زمینه باید آیین نامه ایستایی ساختمان ها در زمینه ایمن سازی اجرایی شود که جای سوال است سازمان نظام مهندسی در این بین چه نقشی دارد؟ البته وزارت بهداشت پیشنهاد داده که در حیاط بیمارستان های قدیمی، بیمارستان جدید بسازند و بعد از مدتی ساختمان قدیمی را تخریب کنند که در حال بررسی این موضوع هستیم.

    حجتی در خصوص ایمن سازی گود همجوار برج میلاد گفت: با معاونت فنی و عمران صحبت کرده ایم تا حل مشکل قراردادی فاز دوم برج میلاد نسبت به ایمن سازی گود اقدام کنند.

    وی در خصوص احیای دروازه های قدیمی شهر تهران گفت: تاکنون دو دروازه تهران قدیم ساخته شده اما در مورد ادامه ساخت آن باید بررسی های لازم انجام شود.

    حجتی در خصوص بافت فرسوده شهر تهران نیز افزود: دولت به موضوع نوسازی بافت فرسوده در تهران چراغ سبز نشان داده و سازمان نوسازی به شدت پیگیر جذب بخش خصوصی است. حتی آورده زمین آزاد برای جایگزینی بافت نیز در دست بررسی است.

    معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران افزود: نوسازی در سه مقیاس تجمیع واحدهای مختصر، ناحیه ای و مقیاس بزرگتر دنبال می شود. در نوسازی ناحیه ای حتی لازم است مردم از یک ناحیه تخلیه و به جای دیگری بروند تا بافت نوسازی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو