مدیران خودروعصر اعتبار

دبیر انجمن صنفی سیمان:

بازار کششِ گرانیِ سیمان را ندارد

عصر ساختمان- دبیر انجمن صنفی سیمان با بیان اینکه اگر سرما افزایش پیدا کند و کارخانجات سیمان مجبور به قطعی گاز شوند، دولت باید مازوت لازم را در اختیار کارخانجات قرار دهد، گفت: در حال حاضر بازار کشش افزایش قیمت سیمان را ندارد.

بازار کششِ گرانیِ سیمان را ندارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، عبدالرضا شیخان  با اشاره به پیشنهاد برخی از اعضای انجمن صنفی کارفرمایان مبنی بر تعطیلی کارخانجات سیمان در فصل سرما به شرط پرداخت ضرر کارخانجات سیمان با تعطیلی کوره‌ها، اظهارداشت: در سال 93 و  94 که کارخانجات سیمان برای صرفه جویی در سوخت و تأمین نیاز گاز خانگی اقدام به قطعی گاز کارخانجات کردن و صرفه جویی 100 میلیون دلاری را برای کشور به وجود آوردند به نحوی که حتی وزارت نفت نیز این رقم را اعلام و در ادامه مطرح شد که 29 میلیون دلار بابت این صرفه جویی به کارخانجات سیمان پرداخت شود.

    دبیر انجمن صنفی سیمان با تأکید براینکه از آن تاریخ تاکنون طلب 29 میلیون دلاری کارخانجات سیمان از دولت پرداخت نشده است، گفت: اگر سرما افزایش پیدا کند و کارخانجات سیمان مجبور به قطعی گاز شوند، دولت باید مازوت را جایگزین گاز کرده و آن را در اختیار کارخانجات قرار دهد. البته باید پیشنهاد کنم قبل از اینکه اجباری برای تعطیلی کارخانجات سیمان مطرح شود دولت بهتر است این موضوع را پیش بینی کرده و با توافق با کارخانجات برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهد.

    وی با اشاره به اینکه از سال 93 و تشدید رکود حجم تولید کارخانجات سیمان برای کاهش خسارت کاهش پیدا کرده است، اظهار داشت: از آن سال تاکنون کارخانجات با توجه به نیاز بازار اقدام به تولید می کنند به نحوی که امروز تولید کلینکر و سیمان مطابق با نیاز جامعه است.

    شیخان در مورد تغییرات قیمتی سیمان در بازار نیز افزود: قیمت سیمان با توجه به رکود بازار منطقی است و کارخانجات مطابق عرضه و تقاضا اقدام به فروش محصولات خود می کنند حتی تعدادی کمتر از سقف قیمتی تعیین شده سیمان های خود را می‌فروشند که این موضوع نشان می‌دهد بازار کشش افزایش قیمت را ندارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو