مدیران خودروعصر اعتبار

ارزانی تیرآهن در روزهای اجرای برجام

جدول قیمت ها در ۵ مقطع زمانی طی یک ماه اخیر

عصر ساختمان:بررسی‌ها از بازار تیرآهن نشان می‌دهد که قیمت این محصول در یک ماه اخیر روندی نزولی داشته است.

ارزانی تیرآهن در روزهای اجرای برجام
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از اقتصادنیوز، به گفته تعدادی از عرضه‌کنندگان تیرآهن، بلاتکلیفی بعد از برجام ، نبود چشم انداز روشن و کاهش تقاضا باعث کاهش قیمت و سردرگمی متقاضیان شده است.

    کاهش قیمت هر روزه تیرآهن در حالی به چالش تبدیل شده که به گفته تعدادی از کارشناسان و فعالان صنعت آهن‌آلات با توجه به لغو تحریم‌های بین‌المللی و عقد قراردادهای جدید امیدهای تازه در میان تولیدکنندگان فولادی به وجود آمده است.

    تعدادی از تولیدکنندگان معتقدند: با تسهیل شرایط برای دسترسی تولیدکنندگان فولاد به بازارهای جهانی، در سال آینده شاهد بازگشت رونق به صنعت فلزات به خصوص تیرآهن کشور خواهیم بود.

    به گفته تعدادی از عرضه‌کنندگان و واسطه‌گران تیرآهن، در ماه‌های ابتدایی سال 95 با توجه به اینکه هنوز تحریم‌ها به‌طور کامل برداشته نشده است، شاهد تغییری در بازار آهن نخواهیم بود اما به مرور زمان و با توجه به لغو تحریم‌های بین‌المللی از یکسو و قراردادهای جدیدی که پس از برجام میان ایران و سایر کشورها منعقد می‌شود، می‌توان شاهد رونق گرفتن این صنعت بود.

    این عده در خصوص مشکل اصلی صنعت فولاد در سال آینده نیز متفق القول عنوان کردند: مشکل اصلی این صنعت دامپینگ چین است. از سوی دیگر باید حمایت‌های صادراتی نیز برای تشویق صادرکنندگان در نظر گرفته شود تا شاهد حضور پررنگ در بازار جهانی باشیم.

    آمارهای ارائه شده توسط شرکت‌های بزرگ عرضه کننده بدون واسطه بازار تیر آهن بیانگر این موضوع است که قیمت تیرآهن وارداتی و داخلی به خصوص قیمت محصولات شرکت‌های بزرگ به شدت کاهش یافته است. به طور مثال هر شاخه تیرآهن 7 ترکیه در 18دی ماه سال 94 برابر با 228 هزار هزار تومان بوده که این رقم در 16 بهمن ماه سال 94 به 180هزار تومان رسیده است.

    بر این اساس، تیرآهن‌های داخلی نیز در این بازده زمانی با کاهش 50تا 100هزار تومانی روبرو شده اند، که به نظر عرضه کنندگان و متقاضیان این بازار رقم قابل توجهی است .

    جدول روند یک ماهه قیمت تیر آهن

                                                           بازده زمانی       18دی   25دی   2بهمن  9بهمن   16بهمن

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.


     

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار