مدیران خودروعصر اعتبار

قسمت پایانی

قابلیت پنجره های دو جداره

عصر ساختمان- امروزه پنجره های دو جداره نقش بسیار مهمی در کاهش انواع آلودگی ها در محیط های تجاری، اداری و مسکونی ایفا می‌کنند و به همین منظور در دو قسمت قبل به اهمیت این موضوع پرداختیم، در قسمت پایانی به بررسی انواع محصول موردنظر می‌پردازیم.

قابلیت پنجره های دو جداره
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، درب و پنجره های  UPVCرا از لحاظ تنوع به انواع یک طرف بازشو (Single Opening)، دو طرف بازشو (Double Opening)، یراق کشویی (Sliding)، فرانسوی با مولیون متحرک (French Window) تقسیم بندی کرد و از دیگر انواع
    شیشه های دو جداره می‌توان به ساده، رنگی، رفلکس، سکوریت و لمینیت اشاره کرد.
    درب و پنجره های دوجداره ساخته شده از پروفیل های با UPVC وجود طرح ها و رنگ های بسیار تمام انتظارات شما را از نظر زیبائی برآورده می نماید. عایق صوتی در درب و پنجره دوجداره: با توجه به اینکه صداهای بالا 50 دسی بل برای شنوایی انسان زیانبار است. لذا یکی از مشکلات زندگی در جوامع شهری آلودگی صوتی می باشد. طراحی محفظه های پروفیل ها و وجود کانال های خالی متعدد در داخل پروفیل های UPVC باعث ایجاد عایق صوتی قدرتمندی شده است. همچنین با استفاده از شیشه های 2 یا 3 جداره این مقدار آلودگی صوتی را بین 30 تا 40 دسی بل می توان کاهش داد.
    تیتان (دی اکسید تیتانیوم) از اهمیت ویژه ای در صنعت درب و پنجره دوجداره (UPVC) برخوردار است. تیتان مورد استفاده صنعت درب و پنجره دوجداره بایستی مشخصات ویژه ای داشته باشد. تنها نوع مطلوب این محصول برای این صنعت, نوع روتایل آن است. عایق حرارتی و برودتی در درب و پنجره دوجداره: به دلیل وجود کانال های خالی در طراحی و ساخت پروفیل های درب و پنجره دوجداره و عدم عادی بودنUPVC  محصولات ساخته شده از این پروفیل ها به میزان قابل توجهی از اتلاف انرژی محیط داخل خانه جلوگیری می نماید، به طوری که مصرف انرژی جهت ایجاد حرارت یا برودت در محیط داخلی ساختمان به میزان حداقل 40%کاهش می یابد. درب و پنجره دوجداره به دلیل وجود پروفیل های گالوانیزه با ضخامت 5/1 میلیمتر در داخل پروفیل های غیرقابل تغییر از نظر حالت می باشد. عدم نیاز به رنگ آمیزی و سهولت در نظافت، عدم اشتعال بدلیل وجود مواد غیر قابل اشتعال در این ماده، عدم تغییر رنگ در برابر نور خورشید، مقاوم در برابر نفوذ آب وگردوغبار، مقاوم در برابرخوردگی و پوسیدگی، کاهش سرمایه گزاری جهت تاسیسات از دیگر ویژگی‌های درب و پنجره های دوجداره است.
    طراحی, تولید و نصب درب و پنجره دوجداره (UPVC)  با نهایت دقت و ظرافت انجام می گیرد تا طول عمر درب و پنجره دوجداره و کارایی آن در بالاترین حد باشد، اما رعایت برخی از نکات موجب می شود کارایی و عمر این درب و پنجره دوجداره در حد بیشینهه خود باقی بماند. قطعات مکانیکی درب و پنجره دوجداره نیازمند روغن کاری در بازه های زمانی بلند مدت هستند تا نهایت در راحتی خود باقی بمانند. روغن کاری باید توسط روغن های رقیق موجود مثل روغن چرخ خیاطی انجام شود. از نزدیک کردن شعله مستقیم آتش, مثلا آتش جوشکاری و…به درب و پنجره دوجداره بپرهیزید. به منظور دوام بیشتر لاستیک های درزگیر درب و پنجره دوجداره, چند ماه یکبار آنها را با پارچه ای حاوی صابون مایع تمیز کنید. این عمل نرمی و انعطاف و تمیزی لاستیک ها از جای اصلی خود خارج نشده باشند. تغییرات آب و هوایی در طی فصول و تغییرات ابعادی مصالح ساختمانی بر اثر انبساط و انقباض ممکن است موجب شود که ابزار و یراق آلات درب و پنجره دوجداره از رگلاژ خارج شود که با تنظیم مجدد به حالت اولیه باز خواهد گشت. برای تمیز کردن درب و پنجره دوجداره می توانید از مخلوط آب و صابون استفاده کنید که باعث می شود درب و پنجره دوجداره به خود گرد و غبار نگیرند. اگر پس از نصب درب و پنجره دوجداره, هنوز فعالیت های اجرایی ساختمان باقی مانده است, باید لیبل روی درب و پنجره دوجداره کنده نشود تا از آسیب به درب و پنجره دوجداره محافظت کند. در صورتی که هنگام کندن درب و پنجره دوجداره, لیبل ها به درب و پنجره دوجداره چسبیده بودند, می توان به سادگی از یک سشوار برای دمیدن به درب و پنجره دوجداره استفاده کرد و سپس لیبل ها را به راحتی جدا نمود.
    در صورتی که پیچ های دستگیره به مرور زمان کمی شل شد، می توان با جابجا نمودن دستگیره، پیچ مربوطه را یافت و آن را محکم کرد. در هنگام فعالیت های بازسازی از قبیل نقاشی و سیمانکاری و…لازم است تا روی درب و پنجره دوجداره را با پوشش مناسبی پوشاند تا آسیبی به پنجره ها نرسد و در صورت آلوده شدن درب و پنجره دوجداره لازم است تا به دقت پنجره را تمیز کرد تا وجود این مواد موجب کدر شدن سطح پنجره نشود.

    همانگونه که در ابتدای این مقاله بیان گردید در صورتی که پنچره دوجداره از مواد مرغوب ساخته شود و نکات عایق بندی در ساخت آن و نیز ساخت شیشه دوجداره صورت پذیرد، می توان به آنچه از نصب این نوع پنجره های انتظار داشت دست یافت. اما با قیمت بالای استفاده از مواد مرغوب،  پنجره های دارای قاب آلومینیومی که از شیشه های دوجداره استاندارد استفاده می نمایند به عنوان جایگزینی مناسب مطرح شده است. در مورد عدم عایق بودن قاب آن در مورد حرارت، سازندگان معتقد هستند که این تلفات حرارتی کمتر از 10% می باشد و با توجه به قیمت تمام شده آن، عدم تغییر شکل با گذشت زمان و رنگ پذیری مناسب آن، گزینه ای قابل بررسی در انتخاب پنجره دوجداره می باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار