مدیران خودروعصر اعتبار

بلندمرتبه سازی در کل تهران ممنوع شد

عصر ساختمان:رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی بلندمرتبه سازی در کل تهران ممنوع شد.

بلندمرتبه سازی در کل تهران ممنوع شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، اقبال شاکری،‌ با اشاره به مصوبه اخیر شورای عالی معمای و شهرسازی کشور، اظهار داشت: چندی پیش در جلسه شورای عالی شهرسازی کشور موضوع بلندمرتبه سازی در تهران مورد بررسی قرار گرفت.

    وی با بیان اینکه بر اساس دستور هئیت وزیران این موضوع بررسی شده است،‌ ادامه داد: طبق مصوبه این جلسه بلندمرتبه سازی از طریق توافق، تشکیل پرونده، شهرداری، کمیسیون ماده 5، و کمیته‌های این کمیسیون تا تعیین تکلیف قطعی مکان‌یابی و ضوابط این ساختمان‌ها ممنوع اعلام شد.

    رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با اشاره به اینکه این مصوبه از تاریخ 15 دی ابلاغ شده است، تصریح کرد: در این مصوبه بررسی تأثیر ارتفاع ساختمان‌ها در جریان باد نیز در دستور کار قرار گرفته و بر این اساس سازمان‌های هواشناسی و محیط زیست موظف به بررسی این موضوع شدند چراکه اظهاراتی مبنی بر تأثیر بلندمرتبه سازی‌در جریان باد مطرح شده است.

    وی با بیان اینکه در این مصوبه همچنین اعلام شده کلانشهرها باید ریل محور باشند یعنی گسترش حمل و نقل عمومی ریلی باید مورد بررسی قرار گیرد، گفت: برای تدوین مکان‌یابی احداث ساختمان‌های بلند مرتبه در تهران و کل کشور از نظرات متخصصین، کارشناسان  و دانشگاه‌ها استفاده خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی