مدیران خودروعصر اعتبار

شهرداری تهران خبر داد

محله ‌محورشدن نوسازی بافت‌های فرسوده

عصر ساختمان- شهردار تهران با اشاره به تاکید ریاست جمهوری برای نوسازی بافت‌های فرسوده گفت: طرحی ارائه کرده‌ایم که در آن ایده نوسازی بافت‌های فرسوده از پلاک به پلاک به محله به محله تغییر کرده است.

محله ‌محورشدن نوسازی بافت‌های فرسوده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمدعلی نجفی در حاشیه مراسم افتتاح 53 پروژه اجتماعی، فرهنگی، ترافیکی و محیط زیستی منطقه 11 در جمع خبرنگاران گفت: مقرر شد در منطقه 11، 10 میدان میوه و تره بار دیگر احداث کنیم و خدمت رسانی به شهروندان این منطقه را افزایش دهیم.

    وی در خصوص ایجاد بوستان دامپزشکی نیز گفت: با دستگاه‌های مختلف تعامل خوبی برقرار شده و این بوستان نیز افتتاح خواهد شد.

    نجفی در خصوص آزادسازی زمین‌های راه آهن تهران – تبریز که از مناطق 17 و 18 شهر تهران عبور می‌کند و در حال حاضر به زیر زمین انتقال داده شده است نیز افزود: توافق با وزارت راه و شهرسازی و راه آهن در مورد زمین‌های منطقه 17 و 18 انجام شده و 170 هکتار از زمین‌های راه آهن در اختیار شهرداری تهران قرار گرفته است. البته شهرداری تهران در این رابطه باید 450 میلیارد تومان جهت خرید زمین‌ها اختصاص دهد که از طریق املاک و منابع شهرداری تهران پرداخت خواهد شد.

    وی افزود: طرح جامعی برای این زمین‌ها درنظر گرفته شده چرا که عرض این زمین‌ها کم است و بارگذاری زیادی نمی‌توان بر روی آن انجام داد. قطعا بخشی از این زمین‌ها به فضای سبز تبدیل می‌شود و برخی دیگر برای کاربری‌های دیگر جهت افزایش سرانه‌های این مناطق اختصاص داده خواهد شد.

    در خصوص پادگان 06 ارتش هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم

    نجفی در خصوص تعیین تکلیف پادگان 06 ارتش نیز گفت: در خصوص پادگان 06 ارتش هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم. اگر لازم باشد توافقاتی در قبال واگذاری املاک با ارتش انجام خواهیم.

    شهردار تهران درباره زمان بهره‌برداری خط 7 متروی تهران با اشاره به لزوم ایمن سازی این خط گفت: سال‌هاست که یک سوم بودجه شهرداری تهران از طریق منابع غیرنقدی تامین می‌شود و شهرداری تهران بخشی از املاک خود را به فروش می‌رساند تا در حوزه فعالیت‌های عمومی هزینه کند.

    وی افزود: بودجه سال جاری شهرداری تهران بیش از 17 هزار میلیارد تومان است که 6000 میلیارد تومان آن غیرنقد است. شهرداری تهران زمانی که ملکی را در اختیار دارد می‌تواند آن را تبدیل به احسن کند و برای دیگر خدمات شهر هزینه کند.

    400 میلیارد تومان برای بازگشایی مجدد خط 7 متروی تهران بودجه لازم است

    وی تاکید کرد: حدود 400 میلیارد تومان برای بازگشایی مجدد خط 7 متروی تهران بودجه لازم است که البته این بودجه نمی‌تواند همه ایستگاه‌های این خط را آماده بهره‌برداری کند اما ایمنی در این ایستگاه‌ها لحاظ می‌شود و می‌تواند به شهروندان تهرانی خدمت رسانی کند.

    وی ادامه داد: امیدوارم تا پیش از پایان سال جاری این خط به افتتاح برسد و از همکاران خود نیز درخواست می‌کنم که این مهم محقق شود و اگر بهره‌برداری این خط تا پایان امسال انجام نشود قطعا دلایل آن را به مردم توضیح خواهیم داد.

    شهردار تهران در خصوص استفاده از فاینانس‌ها برای خرید اتوبوس‌های جدید برای ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران گفت: به دنبال تامین 1000 دستگاه اتوبوس برای شهر تهران از طریق فاینانس‌ها هستیم که در آینده 400 دستگاه وارد حمل و نقل عمومی شهر تهران خواهند شد.

    وی در خصوص عملکرد 100 روزه خود در حوزه حمل و نقل عمومی نیز گفت: در حمل و نقل عمومی ظرف 100 روز گذشته کار مهمی انجام نشده و تنها تعدادی واگن و اتوبوس جدید وارد ناوگان شده است. قطعا انجام اقدامات موثر در حوزه حمل و نقل عمومی نیازمند منابع مالی زیادی است.

    شهردار تهران در خصوص راهکار شهرداری تهران برای معضل بافت فرسوده کلانشهر تهران اظهار کرد: رئیس جمهوری نیز علاقمند به موضوع حل بافت فرسوده شهر تهران هستند. لذا طرحی ارائه داده‌ایم تا با همکاری و تعامل بخش خصوصی ایده نوسازی بافت‌های فرسوده از نوسازی پلاک به پلاک به نوسازی محله به محله تغییر پیدا کند. به شکلی که شهروندان را از محله‌ای به ساختمان‌های دیگر منتقل می‌کنیم و پس از خالی شدن محله امکان نوسازی محله به محله برای ما در این طرح فراهم می‌شود. امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی این طرح اجرایی شود.

    شهردار تهران در خصوص بدهی‌های دولت به شهرداری تهران و نحوه پرداخت آن هم گفت: آقای نوبخت در این خصوص قول پیگیری داده‌اند اما باید به این نکته توجه کرد که برخی از بدهی‌ها مربوط به کمک‌هایی است که دولت می‌توانسته در هر سال به شهرداری تهران پرداخت کند اما پس از پایان آن سال دیگر امکان پرداخت آنها وجود ندارد و این موضوع منتفی می‌شود و به سال‌های بعد منتقل نمی‌شود. در این راستا کمیته‌ای مشترک تشکیل شده تا میزان دقیق بدهی‌ها را برآورد کند اما بدهی‌های امسال با توجه به قول داده شده پرداخت خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی