مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

بهره‌مندی از ایده‌های نو و شیوه‌های مهندسی رایج در دنیا

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست با نمایندگان برخی از تشکل‌ها و انجمن‌های مردم‌نهادی که بخشی از کمک‌های نقدی مردمی را برای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه در اختیار دارند، گفت: تشکیل گروه مشترک بین دولت، نیروهای‌محلی و انجمن‌های مردم‌نهاد به فوریت از اقداماتی است که در دستورکار آتی قرار خواهد گرفت.

بهره‌مندی از ایده‌های نو و شیوه‌های مهندسی رایج در دنیا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سومین نشست معاون شهرسازی و معماری با نمایندگان تشکل‌ها و کمپین‌های داوطلب بازسازی مناطق آسیب‌دیده استان کرمانشاه عصر شنبه 11 آذرماه در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی تشکیل شد.

    در این نشست که ریاست آن را محمدسعید ایزدی برعهده داشت، محمدجواد حق‌شناس معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سهرابی مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نمایندگان تشکل‌ها و انجمن‌های مردم‌نهاد که بخشی از کمک‌های نقدی مردمی را برای کمک به زلزله‌زدگان در اختیار دارند در این نشست حضور به هم رساندند تا در مورد نحوه کمک‌رسانی صحیح به تصمیم‌گیری مناسب بپردازند.

    بر اساس این گزارش، نتایج حاصل از نشست به 6 تصمیم زیر منتج شد که شاملِ تشکیل شبکه همکاری مشترک بین نهادهای تخصصی و داوطلب، دولت و بنیاد و همچنین نهادها و سازمان‌های محلی، اولویت‌بخشی به سیاست بازآفرینی شهری و روستایی مناطق آسیب دیده با مشارکت جوامع محلی، توجه ویژه به بازآفرینی کسب و کار و تولید اشتغال (بازآفرینی سازمان اقتصادی)، سازماندهی نهادهای اجتماعی (بازآفرینی سازمان اجتماعی) و بازآفرینی سازمان فضایی و کالبدی است.

    همچنین، به روز رسانی سند پایه توسعه منطقه (شهری و روستایی)، اطلاع‌رسانی شفاف و سهل از طریق سایت‌ها و سایر ابزارهای فضای مجازی و برگزاری کارگاه آموزشی ساخت مسکن موقت و همچنین معرفی الگوهای معماری بومی و محلی از دیگر تصمیماتی بود که در نشست فوق برای حصول به آنها افراد شرکت کننده به توافق رسیدند.

    ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه فوق در بخشی از گفتگوی خود با نمایندگان انجمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد، گفت: هدف ما از روز نخست تشکیل این جلسات این بود که بتوانیم شبکه‌ای از افراد را که با هدف مشترکی که همانا کمک به زلزله‌زدگان است در کنار هم جمع کرده و بتوانیم با ساماندهی از طریق مشارکت اعضا به نظام‌مندی مناسب دست یابیم.

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بهره‌مندی از ایده‌های نو و شیوه‌های مهندسی رایج در دنیا بدون نگاه از بالا به پایین همواره موردنظر تشکیل شبکه‌ای از فعالان برای کمک به آسیب‌دیدگان زلزله و حوادث طبیعی بوده و هست.

    ایزدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، حجم عظیمی از کمک‌های غیرنقدی مردمی در انبارها برای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه وجود دارد که در معرض تخریب و نابودی هستند و اینها نشان می‌دهد که برنامه مشترکی وجود ندارد و به همین دلیل تشکیل فوری شبکه و تقسیم وظایف می‌تواند راهکار مناسبی باشد.

    وی همچنین تصریح کرد: تشکیل گروه مشترک بین دولت، نیروهای محلی و انجمن‌های مردم‌نهاد به فوریت از اقداماتی است که در دستور آتی قرار خواهد گرفت.

    بر اساس آمار اعلام شده، نمایندگان تشکل های فوق بیش از 10 میلیاردتومان کمک‌های نقدی مردمی را در اختیار دارند که برای بازسازی مناطق اسیب‌دیده از زلزله هزینه خواهند کرد. 

    گفتنی است در نشست فوق نمایندگان تشکل‌هایی از جمله پویش کپر و کولمان، جمعیت امام علی (ع)،  انجمن فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی‌شریف، مهندسان مشاور تدبیر شهر (بنیاد توسعه همکاری‌های استان)، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، موسسه پژوهشی کودکان دنیا، جامعه یاوری فرهنگی، موسسه مهر گیتی، کانون معماران معاصر، هفت هشتاد و جمعی از علاقمندان حضور به هم رساندند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار