مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی ایرانشهر:

تحویل بیش از ۱۶۰۰ واحد مسکن مهر در دولت یازدهم

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان سیستان و بلوچستان (ایرانشهر) گفت: بیش از ۱۶۳۲ واحد مسکن مهر در حوزه جنوب سیستان و بلوچستان در دولت اعتدال و امید تکمیل و به متقاضیان مسکن مهر واگذار شده است.

تحویل بیش از ۱۶۰۰ واحد مسکن مهر در دولت یازدهم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، گفت: ساخت 4 هزار و 162 واحد مسکن مهر در جنوب سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون بیش از 3 هزار و 600 واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان شده است.

    کردانجرکی با اشاره به اینکه پروژه‌های مسکن مهر جنوب استان سیستان و بلوچستان در 3 شهر ایرانشهر، چابهار، کنارک در حال اجرا می‌باشد، تصریح کرد: احداث واحدهای مسکن مهر در شهرهای مذکور در مراحل پایانی می‌باشد و تمامی واحدها تا پایان سال جاری تحویل متقاضیان خواهد گردید.

    وی اضافه کرد: 60 درصد از کل مسکن مهر جنوب استان در چابهار قرار داشته و 526 واحد دیگر در دست تکمیل است و با به بهره‌برداری رسیده این واحدها جشن اتمام مسکن مهر را در جنوب ااستان سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.

    کردانجرکی در بخش دیگر سخنانش به سه پروژه جاده‌ای که توسط اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان سیستان و بلوچستان در دست ساخت است اشاره و تصریح کرد: احداث باند دوم محور "ایرانشهر"- "خاش" به طول 44  کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 35 درصد و احداث باند دوم "ایرانشهر" – " بمپور" قطعه سوم به طول 4 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 95 درصد بزودی به بهره‌برداری می رسد.

    وی ادامه داد: همچنین راه اصلی "چابهار"- " گواتر" به طول 15 کیلومتر در جنوب استان در حال انجام است و هم اکنون 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

    کردانجرکی به احداث 500 کیلومتر راه روستایی در شهرستان‌های حوزه استحفاظی در جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: قرارداد زیرسازی و آسفالت گرم راه‌های روستایی شهرستان‌های دلگان، ایرانشهر، نیکشهر، سرباز، کنارک، چابهار و قصرقند در جهت محرومیت زدایی روستایی منعقد شده است که تاکنون 310 کیلومتر در حوزه هشت شهرستان احداث گردیده است و این روند همچنان تا رسیدن به هدف گذاری 500 کیلومتر ادامه خواهد یافت.

    مدیرکل راه و شهرسازی ایرانشهر در ادامه سخنان خود به پروژه ریلی در دست احداث در حوزه ایرانشهر اشاره کرد و اظهار داشت: پروژه ریلی " ایرانشهر"- " زاهدان" به طول 650 کیلومتر در دست احداث می باشد که 360 کیلومتر از این مسیر در حوزه‌ ایرانشهر قرار دارد و قطعه "ایرانشهر"– "چابهار" به طول 306 کیلومتر با پیشرفت 50 درصدی در بخش زیرسازی در حال انجام است که تا کنون اعتباری بالغ بر 2 هزار و 750 میلیارد ریال از طرف وزارت راه و شهرسازی به این پروژه اختصاص یافته است.

    مدیرکل راه و شهرسازی ایرانشهر با اشاره به اینکه محلات هدف در جنوب استان سیستان و بلوچستان شناسایی شده از برگزاری جلسات ستاد بازآفرینی شهری خبرداد و گفت: جلسات مختلفی برای بهسازی و نوسازی در این محدود‌ه‌ها برگزار شده و پروژه‌های مختلفی برای ارتقاء‌ کیفیت زندگی ساکنان این مناطق تعریف شده که تمامی پروژه‌های مصوب در سال 94 به اتمام رسیده، پروژه‌های سال 95 تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پروژه‌های مصوب سال 96 در حال انجام است.

    کردانجرکی با اشاره به اینکه فقط در سه شهرستان جنوب استان بافت فرسوده وجود دارد افزود: شهرستان ایرانشهر با 155 هکتار، کنارک با 35 هکتار و همچنین چابهار 320 هکتار جمعا دارای 510 هکتار بافت فرسوده ناکارآمد شهری است.

    وی به اقدامات در حال انجام در بافت تاریخی جنوب استان اشاره کرد و اظهار داشت: مطالعات برای نوسازی و بهسازی بافت تاریخی بیت رهبری ( منزل ایشان در ایام تبعید) و قلعه ناصری در ایرانشهر انجام شده و کار انتخاب پیمانکار نیز به اتمام رسیده و برای تملک خانه‌های اطراف بیت رهبری برای بازگشایی مسیر تردد آغاز شده است.

    کردانجرکی در بحث سکونتگاه‌های غیررسمی گفت: در حوزه جنوب استان بزرگترین سکونت غیررسمی کشور به نام روستای " کمب" در چابهار قرار دارد که در سفر مختلف مسئولین بررسی و مطالعات آن انجام شده و در طرح بازآفرینی شهری برای ارتقاء کیفیت زندگی ساکنان آن تصمیماتی اتخاذ شده است همچنین در نیک‌شهر و سرباز نیز مطالعات سکونتگاه‌های غیررسمی انجام و برنامه‌های آن با اولویت تدوین شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی