مدیران خودروعصر اعتبار

مرمت و نصب در اصلی کاخ چهلستون

عصر ساختمان- مدیر مجموعه جهانی کاخ چهلستون از اتمام مرمت و نصب در اصلی مجموعه جهانی کاخ چهلستون در اصفهان خبر داد.

مرمت و نصب در اصلی کاخ چهلستون
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از میزان، عاصفه بدر مدیر مجموعه جهانی کاخ چهلستون، گفت: در بزرگ ورودی کاخ چهلستون واقع در خیابان سپاه اصفهان که بیش از یکصد سال پیش در این مکان نصب شده به دلیل آسیب‎های فراوانی که متحمل شده بود برای مرمت به کارگاه انتقال یافته بود.

    وی در ادامه افزود: این در به‌دلیل قدمت و استفاده مکرر از آن دچار آسیب‌های فراوانی به‌لحاظ فرسودگی و شکستگی قطعات فلزی و چوبی شده بود.

    بدر تأکید کرد: با توجه به تأمین اعتبار لازم و به‌منظور رفع نواقص و مرمت، این در قدیمی به کارگاه مرمت منتقل شد و مرمتگران پس از آسیب‌شناسی، قطعات فرسوده فلزی و برخی قطعات چوبی را تعویض کردند و سپس سطح چوب لایه‌برداری و در نهایت از روغن برزک کرمانشاهی برای محافظت آن استفاده شده است.

    در قدیمی کاخ چهلستون در ضلع شمالی باغ بزرگ جهان‌نما و همزمان با احداث خیابان سپه (سپاه) در اواخر دوران قاجار و اوایل دوران پهلوی در این بخش از باغ پس از بدنه‌سازی ضلغ شمالی باغ و ایجاد سردری بزرگ در این بخش از مجموعه جهانی کاخ چهلستون نصب شد. همچنین از ابتدای سال جاری تا کنون 10 طرح مرمتی در مجموعه جهانی کاخ چهلستون جهت مرمت کاخ و همچنین سامان‌دهی باغ جهان نما در این مجموعه تاریخی در حال اجراست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی