مدیران خودروعصر اعتبار

یک مقام مسئول در وزارت راه؛

مجلس به دولت اجازه دخالت در بافت فرسوده را بدهد

عصر ساختمان- سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران به لزوم دخالت دولت در احیای بافت های فرسوده اذعان کرد و از مجلس خواست که مجوز این دخالت را به دولت بدهد.

مجلس به دولت اجازه دخالت در بافت فرسوده را بدهد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، هوشنگ عشایری در نشست مشترک کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و مدیران شهری مشهد در خصوص چالش ها و راهکارهای اجرای طرح های بهسازی و نوسازی بافت های ناکارآمد این شهر اظهارداشت: توجه ویژه مقام معظم رهبری و مسئولان نظام به حل معضلات و مسائل بافت های فرسوده و حاشیه شهرها به ویژه در شهرهای مذهبی و به طور خاص در مشهد مقدس، دغدغه مندی بیشتر سایر مسئولان ذی ربط را می طلبد که حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس و دیگر مسئولان مرتبط در این جلسه مؤید همین موضوع است.

    وی با بیان اینکه محلات ناکارآمد شهری، صد و چهل و یک هکتار از مجموع 543 شهر با جمعیت بالای 50 هزارنفر را شامل می شوند و مجموعا بالغ بر 19 میلیون نفر از جمعیت کشور را در برگرفته اند تصریح کرد: باید با بهره گیری از توان و ظرفیت شهروندان و بخش خصوصی پیرامون اقدامات اثربخش در جهت اصلاح این محلات صورت پذیرد.

    سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران افزود: برای بهبود وضعیت زندگی شهروندان ساکن در 1334 محله موجود درسطح کشورچه در حوزه کالبدی و سخت افزاری و چه از منظر نرم افزاری، اجتماعی و اقتصادی، در برنامه ششم قوانین و مقرراتی وضع شده که طبق پیش بینی ما برای تحقق آن ها تا سال 1400 بیش از 133 هزار میلیارد تومان منابع مالی مورد نیاز است.

    وی با تأکید بر اینکه توان بخش خصوصی یا شهرداری ها و یا دولت هیچ یک به تنهایی برای اجرای این پروژه ها کافی نیست گفت: اگر سالانه 100 هزار واحد مسکونی جدید با میانگین 85 مترمربع در این فضا ساخته شود، شاهد بالغ بر 48 تا 50 هزار میلیارد تومان بازگشت سرمایه خواهیم بود.

    عشایری ادامه داد: این میزان تنها 40 درصد از منابع خواهد بود و برای تأمین بخش دیگر آن می توان از 30 درصد توان شهرداری ها و 30 درصد دخالت مؤثر دولت بهره گرفت.

    این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: وقتی صحبت از دخالت دولت ها به میان می آید باید الزام و اجازه قانونی به دستگاه های دولتی داده شود تا بخشی از فعالیت های حوزه خود را به منظور اصلاح زیرساخت بافت های ناکارآمد به این سمت سوق دهند که مساعدت ویژه مجلس را می طلبد.

    وی با توجه به مصوبه جدید شورای عالی معماری و شهرسازی در خصوص طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی که نارضایتی مسئولان و مدیران شهری مشهد را در پی داشته خاطرنشان کرد: این مصوبه به منظور احقاق حقوق مکتسبه شهروندان حاصل از اجرای این طرح بود که در این رابطه جلسات متعددی با متخصصان امر در کمیسیون عمران مجلس داشته ایم و به زودی جلسه ویژه ای با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار خراسان رضوی و مدیران شهری مشهد در جهت حل مشکلات آن خواهیم داشت که امیدواریم نتایج خوبی به دنبال داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار