مدیران خودروعصر اعتبار

ضرورت تقویت پشتوانه دانشگاهی برای صنعت فروش ساختمان

عصر ساختمان- گردهمایی "مدیریت صنعت ساختمان در تحولات اقتصادی پیش رو" با حضور متخصصان و کارشناسان در "سالن اجتماعات دکتر رضا نیازمند" در ساختمان آموزش سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.

ضرورت تقویت پشتوانه دانشگاهی برای صنعت فروش ساختمان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، "فریدون درویش زاده" معاون اسبق وزارت مسکن و شهرسازی در این سمینار درباره اهمیت علم مدیریت در صنعت ساختمان با ارائه آماری از شاخص های تحلیل ساختمان و مسکن، نقش این حوزه را در اقتصاد کلان کشور مورد تاکید قرار داد و لزوم دارا بودن دیدگاه رهبری به جای نگاه مدیریتی را یادآور شد.
    درویش زاده با تشریح وضع رقابتی و رکود بازار مسکن و ساختمان، از "خلق ارزش های جدید" ؛ "بازانگاری در رویکردها" ؛ " رهبری" ؛ "برنامه ریزی تعاملی" و ایجاد مجموعه های جدید شهری" به عنوان راهکارهایی برای خروج از وضعیت مذکور نام برد.
    محمدرضا رفیعی مدیرعامل یک شرکت توسعه عمران و مسکن هم
    درباره "فرایندها و ساختارهای مهندسی فروش هوشمند" به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: مهندسی فروش وظیفه دارد یک پروژه را با "بازارشناسی و بازارسنجی آغاز کند و با بازاریابی و بهره برداری به سرانجام برساند. بدون مطالعه اولیه ، فروش خوبی نخواهیم داشت و در بهره برداری هم با مشکلات جدی روبرو می شویم.
    وی افزود: اینکه "فروش" را در خدمت سایر بخش های پروژه بدانیم باوری نادرست است بلکه باید همه را برای فروش و فروش را برای پروژه باور کنیم.
    رفیعی درباره اهمیت تاسیس بانک تخصصی ساختمان اظهار کرد : شرکت های مجری ساخت و ساز باید در کنار هم یک بانک تخصصی ساختمان تاسیس کنند و لازم است یک شبکه فروش قوی با دانش تخصصی بالا تشکیل دهند و همچنین باید دارای یک پشتوانه دانشگاهی باشند.
    وی افزود: زمانی با دانشگاه صنعتی شریف صحبت کردیم و از سوئد هم تیمی آمدند که سرفصل های دوره "مشاور املاک و مستغلات" تا مقطع دکترا را تدوین کنند تا در کشور اجرا شود که نشد؛ اکنون امیدوارم در سازمان مدیریت صنعتی این کار انجام شود و این صنعت، پشتوانه ای آکادمیک پیدا کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو