مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

شهرداری‌ها برای نوسازی بافت فرسوده توجیه نیستند

عصر ساختمان- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت استفاده از مصالح ساختمانی تاکید کرد که شهرداری ها برای نوسازی بافت فرسوده توجیه نیستند.

شهرداری‌ها برای نوسازی بافت فرسوده توجیه نیستند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به ساختمان های نوساز فرسوده، بیان داشت:متاسفانه در حال حاضر شاهد هستیم که مسئولان شهری و کشوری به حاشیه نشینی توجه بیشتری دارند و نتیجه آن توسعه افقی شهری است که منجر به افزایش هزینه‌های ایجاد زیرساخت شهری در کشور از جمله توسعه شبکه آب و فاضلاب، گاز، برق و غیره می‌شود.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با تسهیلاتی که در قوانین دیده شده است باید به سمت اصلاح بافت‌های فرسوده رفت، ادامه داد: با بازسازی و احیای بافت‌های فرسوده می توان چهره شهر را از فضاهای فرسوده و نامناسب نجات داد.

    شهرداری ها  در زمینه احیای بافت های فرسوده توجیه نیستند

    نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها علاقه ای به احیای بافت‌های فرسوده ندارند، بیان داشت: باید شهرداری‌ها را تشویق کنیم که صاحبان املاک فرسوده را به صورت تجمیعی به سمت احیا هدایت کنند، برای انجام این اقدام بانک‌ها تسهیلات خوبی در نظر گرفته‌اند اما به نظر می رسد که شهرداری‌ها در این زمینه توجیه نیستند و نمی‌دانند چنین امکاناتی وجود دارد.

    وی تاکید کرد: این در حالی است که اگر شهرداری‌ها توجیه شوند به خوبی می توانند شهرها را به سمت توسعه عمودی ببروند و مانع توسعه افقی که هزینه بر است شوند.

    در ساخت و سازها ثروت ملی هدر می شود

    این نماینده مجلس با اشاره به نحوه تامین مصالح ساختمانی، گفت: در ایران مصالح ساختمانی با طی فرایند بسیار سختی فراهم می شود چرا که مصالح ساختمانی جزو ثروت‌های ملی کشور محسوب می‌شود و باید به نحوه مصرف ثروت‌های ملی نظارت دقیق صورت گیرد که هرز و هدر نرود.

    جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه به لحاظ کیفی و کمی ثروت ملی در بخش ساختمانی هدر می رود، بیان داشت: بنابراین انتظار می رود که ساختمان ها به نحوی ساخته شود که ما بتوانیم از سازه‌ها استفاده مطلوب و بلند مدتی داشته باشیم، این نکته در کشورهای دیگر به درستی رعایت می شود.

    وی با اشاره به رفتار کشورهای دیگر در برابر ثروت های ملی، اظهار داشت: در کشورهای دیگر ساختمان ها با عمر بالای 50 سال ساخته می شود این در حالی است که عمر مفید ساختمان ها در ایران 20 ساله است و بعد از آن باید برای بازسازی آن هزینه کنیم و این هزینه درواقع خسارت زدن به ثروت ملی است.

    این نماینده مجلس تاکید کرد: در ایران مکانیزم های نظارتی صحیحی وجود ندارد این درحالی است که نباید اجازه دهیم با ثروت ملی به هر شکلی که می‌خواهند رفتار شود و بگویند پولش را پرداخت می‌کنند، در کشورهای دیگر در صورت هدر رفتن ثروت ملی جریمه های هنگفتی دریافت می‌شود.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از ثروت ملی باید در مواقع ضرور استفاده کرد نه اینکه آن را به بدترین شکل ممکن به کار برد و برای جبران آن سال‌های بعد مجدد هزینه کرد، باید این نگاه که از ثروت ملی که می تواند مصالح ساختمانی باشد به بدترین روش ممکن استفاده کنند و پول آن را پرداخت می کنند برچیده شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو