مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل بانک مسکن خبر داد

شرط افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن در سال آینده

عصر ساختمان- مدیرعامل بانک مسکن با تأکید بر اینکه همواره نسبت پرداخت تسهیلات یک واحد مسکونی متوسط در تهران باید در حد ۵۰ درصد حفظ شود، گفت: تلاش بانک مسکن این است که تسهیلات پرداخت شده ۵۰ درصد قیمت مسکن را پوشش دهد.

شرط افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن در سال آینده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، محمد هاشم‌ بت‌شکن در پاسخ به این سؤال که اگر سال آینده قیمت مسکن رشد کند سقف تسهیلات خرید مسکن (صندوق یکم با سقف 80 میلیون تومان) نیز افزایش خواهد یافت، گفت: به‌هرحال فعلاً بانک مسکن برنامه‌ای برای افزایش سقف تسهیلات ندارد.

    وی در عین حال تصریح کرد: بانک مسکن می‌خواهد همواره نسبت تسهیلات به ارزش واحد مسکونی متوسط در تهران در حد 50 درصد حفظ شود، بنابراین اگر زمانی این تناسب بر هم بخورد خودبه‌خود این اتفاق خواهد افتاد که سقف تسهیلات مسکن افزایش یابد.

    بت‌شکن خاطرنشان کرد: به‌هرحال تلاش بانک مسکن این است که تسهیلات پرداخت‌شده 50 درصد متوسط قیمت مسکن را در تهران پوشش دهد.

    وی تصریح کرد: سقف کنونی وام مسکن که 80 میلیون تومان است و در حال حاضر 50 درصد یک واحد مسکونی متوسط متراژ را جوابگوست.

    بر اساس این گزارش پیش از این مدیرعامل بانک مسکن اعلام کرده بود که در حال حاضر نرخ تسهیلات 80 میلیونی خرید مسکن برای بافت‌های فرسوده 8 درصد و سایر مناطق 9.5 درصد است و بازپرداخت آن 12 ساله است. این مدل که در حال حاضر وجود دارد در استطاعت مالی متقاضیان است.

    به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، جدیدترین گزارش بانک مرکزی حکایت از گران‌شدن قیمت مسکن در تهران دارد،‌ بر اساس آمار منتشرشده این بانک معاملات مسکن پایتخت در آبان‌ امسال 18.5درصد افزایش یافته است.

    مطابق آمار بانک مرکزی  در آبان امسال، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به 14 هزار و 800 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل 18.5 درصد افزایش نشان می‌دهد.

    در این ماه متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله‌شده از طریق بنگاه‌های املاک شهر تهران 48.9 میلیون ریال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل 10.9 درصد افزایش یافته است.

    از مجموع 14 هزار و 764 واحد مسکونی معامله‌شده واحدهای تا 5 سال ساخت با سهم 47.2 درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

    سهم مذکور در مقایسه با آبان‌ماه 95 بالغ بر 5 واحد درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحدهای با قدمت 6 تا 10 سال و بیش از 15 سال افزوده شده است.

    در آبان‌ماه امسال متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله‌شده در شهر تهران 48.9 میلیون ریال بود که در مقایسه با مهر 96 و ماه مشابه سال گذشته به‌ترتیب 2.1 و 10.9 درصد افزایش نشان می‌دهد.

    در هشت ماه ابتدایی امسال نیز تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی تهران به 113 هزار و 800 واحد رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 7.7 درصد افزایش یافته است.

    در این مدت متوسط قیمت یک مترمربع بنای احد مسکونی معامله‌شده در شهر تهران 46.5 میلیون ریال بود که نسبت به هشت ماه سال گذشته 7.1 درصد افزایش یافته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار