مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر کل بنیاد مسکن استان زنجان:

۱۸ هزار واحد مسکن روستایی در زنجان روی گسل در زنجان قرار دارند

عصر ساختمان- مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان گفت: ۱۸ هزار واحد مسکن در روستاهای زنجان روی گسل قرار دارند، که از این تعداد ۵ هزار واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده است.

۱۸ هزار واحد مسکن روستایی در زنجان روی گسل در زنجان قرار دارند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس ، سجاد صنعتی منفرد پنجشنبه شب در کار گروه تخصصی مخاطرات زلزله لغزش لایه‌های زمین ابنیه ساختمان و شهرسازی در استان زنجان اظهار کرد: بیش از 91 هزار واحد مسکن روستایی در استان زنجان وجود دارد که از طریق ارائه تسهیلات کم بهره، بیش از  45 هزار و 900 واحد مسکن مهر مقام‌سازی شده است.
    وی ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد که 50 درصد واحدهای مسکونی روستایی در استان زنجان مقاوم‌سازی شده است.
    مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با اشاره به اینکه آماری از خانه‌های مقاوم در شهرهای زیر 25 هزار نفر در دسترس نیست، افزود: اما تاکنون 4 هزار و 850 واحد از تسهیلات کم بهره استفاده کرده‌اند، که شامل 22 درصد آمار غیر رسمی واحدهای مسکونی در شهرهای زیر 25 هزار نفر است.
    صنعتی‌منفرد با اشاره به اینکه تسهیلات کم بهره از طریق اظهار نظر کارشناسی 192 نفر به واحدهای روستایی ارائه می‌شود، اضافه کرد: پس از ارائه وام واحدهای مسکونی مقاوم ساخته و تحت نظارت قرار می‌گیرد.
    وی با اشاره به اینکه در کرمانشاه مشاهده شد در روستاها بالای 80 تا 90 درصد تخریب مساکن بهره‌مند از تسهیلات سر پا بودند، اضافه کرد: همین موضوع نشان می‌دهد واحدهای مقاوم‌سازی نشده آسیب‌پذیری بالایی دارند.
    مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با اشاره به اینکه وضعیت زلزله‌خیزی استان زنجان مشخص است، ادامه داد: 153 روستا در استان زنجان روی گسل قرار دارد.
    صنعتی منفرد با اشاره به اینکه 18 هزار واحد مسکن، در روستاهای استان زنجان روی گسل قرار گرفته‌اند، ادامه داد: از این تعداد 5 هزار واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده که شامل 28 درصد واحدهای روستایی بوده و مابقی غیر مقاوم هستند.
    صنعتی منفرد با اشاره به اینکه براساس آمار اخذ شده واحدهای مسکونی 412 روستا در  استان رنجان زیر 20 درصد مقاوم‌سازی شده‌اند، گفت: باید طرح ویژه‌ای برای این روستاها داشت و به صورت ویژه به آن نگاه شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو