مدیران خودروعصر اعتبار

قسمت دوم

قابلیت پنجره های دو جداره

عصر ساختمان- استفاده از شیشه های دو جداره به دلیل حفظ انرژی حرارتی – برودتی و کاهش آلودگی صوتی در پنجره ساختمان بیمارستان ها ، کتابخانه ها ، موزه ها ، و ساختمانهای حاشیه خیابان های پر تردد کار برد وسیع دارند . اخیرا برای ایمنی وآسایش بیشتر پنجره وسایل نقلیه عمومی مانند واگن های قطار و اتوبوس های بین شهری نیز با شیشه های دو جداره تجهیز شده اند .

قابلیت پنجره های دو جداره
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، اساس پنجره دوجداره، شیشه دوجداره آن است. سیستم شیشه دو جداره شامل دو یا چند لایه شیشه که به طور موازی در فواصل مساوی از یکدیگر قرار گرفته اند و توسط اسپیسر در دور تادور آن ، از هم جدا شده اند. فضای بین شیشه ها را می توان با هوا یا گاز آرگون (عایق حرارتی) وهمچنین گازSF6  (عایق صوتی)  و یا ترکیبی از هردو با فشاری تقریبا معادل فشار هوا پر نمود. در شیشه های دو جداره غالباً از اسپیسرهای آلومینیمی استفاده می شود که درون اسپیسر را با ماده رطوبت گیر (سیلیکا ژل) پر می کنند که این ماده سبب جذب رطوبت هوای مابین دو شیشه می گردد و توسط مواد درزگیر مناسب ، کاملاً آب بندی شده است.
    پنجره دوجداره را می توان از طی گذارندن مراحلی ساخت به تفضیل بیان می‌کنیم: برش شیشه ها توسط دستگاه تمام اتوماتیک cnc انجام میگردد و قابل برنامه ریزی بودن این دستگاه امکان برش شیشه به اشکال مختلف رافراهم می سازد. قابهای آلومنیومی مورد مصرف در فرایند تولید شیشه های دو جداره ، با تنوع رنگ فراوان از آلیاژ مخصوصی ساخته شده که به راحتی قابل خم شدن است .این توانایی کمک می کند تا قاب به کار رفته در بین دو شیشه کاملا یکپارچه بوده و از مصرف گوشه های پلاستیکی اجتناب شود . کلیه مراحل ساخت این قابها با توجه به ابعاد شیشه و به صورت کاملا اتوماتیک انجام می شود و انتخاب ضخامت این قابها با توجه به ملاحظات فنی صورت می گیرد. تزریق مواد رطوبت گیر با توجه به خصوصیات ذیل انجام می شود:
    میزان تزریق مواد توسط دستگاه اندازه گیری می شود .تزریق (desicant) در شرایط بسته و تخلیه شده از هوا صورت می گیرد تا قابلیت جذب رطوبت هوای بین دو جداره شیشه برای این ماده باقی بماند و این موادقبل از استفاده اشباع نشود.
    شستشوی شیشه در داخل دستگاه و با استفاده از مواد شوینده خاص و آب مقطر انجام شده و هر گونه اثری از چربی ، از سطح شیشه برداشته می شود. شیشه در داخل ماشین خشک کن ، خشک میشود تا هیچ گونه لکه ای بر سطح شیشه باقی نماند. مرحله شستشوی شیشه توسط اپراتور انجام شده و سپس شیشه وارد پرس می شود تا دو لایه شیشه بر روی قاب آلومنیومی پرس شود.
    برداشت پوشش (coating) از روی شیشه های رفلکس در شیشه های رفلکس ، که به لحاظ زیبائی و خواص نوری ویژه میزان مصرف گسترده ای نسبت به سایر شیشه ها دارد، چسبندگی مواد درزگیر به سطحی از شیشه که پوشش آینه ای دارد ، بسیار پایین است و در کوتاه مدت این چسبندگی کاملا از بین خواهد رفت. در محل درزگیری ( اتصال قاب آلومنیومی به شیشه،(coating) روی شیشه با دستگاه مخصوصی برداشته می شود تا از چسبندگی مواد درزگیر به سطح قابل قبول رسیده و کیفیت عایق بودن شیشه ها در سطح استاندارد باقی بماند. در قسمت بعدی به بررسی انواع درب و پنجره دو جداره و ویژگی های آن می‌پردازیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو