مدیران خودروعصر اعتبار

معاون شورای عالی مناطق آزاد خبر داد

فروش زمین برخی مناطق آزاد برای پرداخت حقوق کارمندانشان

عصر ساختمان- معاون شورای عالی مناطق آزاد گفت: در منطقه‌ای مانند قشم کارکنان مناطق آزاد چند برابر کارکنان شهرداری آن منطقه است، در صورتی که قرار نیست این مناطق آنقدر کارمند به‌خدمت بگیرند که برای پرداخت حقوق آنها مجبور به فروش زمین بشوند.

فروش زمین برخی مناطق آزاد برای پرداخت حقوق کارمندانشان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، آهنگران معاون شورای عالی مناطق آزاد اظهار داشت: مناطق آزاد بیشتر به کارهای خدماتی و بانکی می‌پردازند و عملکرد آنها نسبتاً موفق بوده است.
    وی افزود: عملکرد آنها نسبت به بخش‌های دیگر اقتصادی بهتر بوده است و آنها مرحله تکمیل زیرساختها را گذرانده و درباره اقتصاد مقاومتی هم در 4 سال گذشته اقدامات مثبتی انجام داده و سیاست‌های راهبردی داشته‌اند و اکنون آماده پذیرش سرمایه خارجی هستند.
    وی ابراز امیدواری کرد: از این پس باید نظارت بر سازمان مناطق آزاد تقویت شود و به کارکرد اصلی خود یعنی تولید و صادرات سوق پیدا کند.
    آهنگران افزود: مکان‌یابی مناطق آزاد به‌درستی صورت نگرفته چون شیوه مدیریت مناطق آزاد درآمد هزینه‌ای است.
    وی ادامه داد: از دیگر مشکلات مناطق آزاد مساحت زمین‌هایی است که انتخاب می‌شود. در کشورهایی که روی مناطق آزاد سرمایه گذاری کرده‌اند، مناطق آزاد بیش از 400 تا 500 هکتار نیستند، اما برخی مناطق آزاد در ایران مانند منطقه آزاد ماکو 540 هزار هکتار است و همین مسئله موجب شده مدیران مناطق آزاد به‌جای تولید و صادرات به‌دنبال کارهای عمرانی و شهرداری بروند چون مناطقی که به‌عنوان منطقه آزاد تعریف شده شهر و روستاهای بسیاری را در بر گرفته است.
    آهنگران گفت: رسوب نیرو در مناطق آزاد از دیگر مشکلات این مناطق شمرده می‌شود، به‌عنوان مثال در منطقه‌ای مانند قشم کارکنان مناطق آزاد چند برابر کارکنان شهرداری آن منطقه است، در صورتی که قرار نیست این مناطق آنقدر کارمند به‌خدمت بگیرند که در پرداخت حقوق آنها هم دچار مشکل بشوند و از راههایی مانند فروش زمین و برخی عوارض حقوق آنها را تأمین کنند.
    معاون شورای عالی مناطق آزاد افزود: در مناطق هشتگانه آزاد ورود کالا با مسافر ممنوع شد ولی اعضای کمیسیون با این طرح مخالفت کردند و پیشنهاد شد منطقه ویژه امیرآباد به منطقه آزاد تبدیل شود و منطقه ماکو به‌عنوان یک منطقه موفق معرفی و در سیستان و بلوچستان، منطقه چابهار منطقه تجاری شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار