مدیران خودروعصر اعتبار

۶۵ کانکس آموزشی جدید در راه کرمانشاه

عصر ساختمان- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه با بیان اینکه در زلزله این استان، ۷۸ باب مدرسه و ۴۱۵ کلاس درس تخریب شده است، از استقرار ۵۵ کانکس برای برپایی کلاس های درس در سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی خبر داد و گفت: بزودی با استقرار ۶۵ کانکس دیگر، نیاز شهرستان‌ها در این زمینه برطرف می‌شود.

۶۵ کانکس آموزشی جدید در راه کرمانشاه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، مرزبان نظری؛ مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه با اشاره به تخریب 78 باب مدرسه و 415 کلاس درس بر اثر زلزله اخیر در این استان، گفت: بمنظور تسریع در امرِ از سرگیریِ روندِ تحصیلی دانش‌آموزانِ مناطق آسیب‌دیده، تاکنون حدود 55 کانکس در شهرستانهای سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی مستقر و ساماندهی شده است.

    وی با بیان اینکه علاوه بر این، 65 کانکس دیگر  بارگیری شده و بزودی  به منطقه خواهد رسید، افزود: با استقرار این کانکس ها نیاز شهرستانهای ما تقریباً برطرف میشود. با این وجود اما برای برخی مناطق روستایی هم بین 30 تا 40 کانکس بمنظور برپاییِ کلاس های موقت، مورد نیاز است.

    مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه ادامه داد: خوشبختانه تا این لحظه بر پایه کمک‌های مردمی، خیرین مدرسه‌ساز، ساخت 35 باب مدرسه را بر عهده گرفته اند. از طرفی خود ما نیز 2 پروژه در سرپل ذهاب و یک پروژه در قصرشیرین داریم که پیشرفتی حدود 80 درصدی داشته‌اند و تلاش می‌کنیم تا انشاءالله، ظرف یک ماه تا 40 روز آینده، با به بهره‌برداری رساندن آنها، تا حدی از مشکلات موجود، به خصوص در شهرستان سرپل ذهاب را  بکاهیم.

    وی ادامه داد: البته در قصرشیرین مشکل خاصی وجود ندارد، چرا که فقط  2 مدرسه آسیب دیده که با توجه به خالی بودنِ شیفتِ مخالفِ سایر مدارس، دانش آموزانِ مدارسِ آسیب دیده را در آنجا مستقر کرده‌ایم.

    نظری با اشاره به اینکه 7 باب مدرسه در سرپل ذهاب و 5 مدرسه تخریب شده در قصرشیرین بیمه بوده و کارِ کارشناسی صورت گرفته و به‌زودی اعلام خسارت خواهد شد، از تعداد مابقیِ مدارس بیمه شده اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: بحث بیمه، اصولاً مربوط به ادارت آموزش و پرورش شهرستان‌ها است؛ چرا که مدارس مایملک آموزش و پرورش هستند و موضوع بیمه نیز در حیطه وظایف و اختیارات آنهاست.

    وی افزود: ما در اداره کل نوسازی مدارس، صرفاً وظیفه ساخت و تجهیز را برعهده داریم و اطلاعاتی را نیز که در مورد مدارس بیمه شده سرپل ذهاب و قصرشیرین عنوان کردم، بر پایه اطلاعاتی بود که دوستان در آموزش و پرورش به بنده داده بودند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی