مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر بهداشت اعلام کرد:

۶۲ کانکس، جایگزین خانه‌های بهداشت تخریب شده در زلزله

عصر ساختمان- وزیر بهداشت با بیان اینکه جایگزینی ۶۲ کانکس برای خانه های بهداشت تخریب شده در دستور کار است، گفت: تاکنون ۳۰ عدد کانکس جایگزین شده و این تعداد به تدریج افزوده می شود.

۶۲ کانکس، جایگزین خانه‌های بهداشت تخریب شده در زلزله
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در سومین سفر خود به سرپل ذهاب در حاشیه بازید از بیمارستان بانگر این شهر درخصوص وضعیت خانه های بهداشت آسیب دیده در مناطق زلزله زده غرب کشور گفت: با توجه به بررسی های صورت گرفته، مشخص شد 62 خانه بهداشت تخریب شده و حدود 140 خانه بهداشت نیز آسیب جدی دیده و باید تعمیر شود، البته به جز رخداد زلزله، قدیمی بودن ساختمان خانه‌های بهداشت مزید بر علت بوده است و لذا باید به طور کامل نوسازی شوند.

    وزیر بهداشت با بیان اینکه خدمات بهداشتی و درمانی در هیچ روستایی متوقف نشده، خاطرنشان کرد: بهورز در اکثر روستاها حضور دارد و به صورت دهگردشی علاوه بر انجام واکسیناسیون و مراقبت از بیماران صعب‌العلاج و مادران باردار، وضعیت آب آشامیدنی و اغذیه مردم نیز کنترل می‌شود.

    هاشمی تصریح کرد: باید گفت، وزارت بهداشت دقیق‌ترین آمار را از تعداد بیماران خاص و صعب العلاج و مادران باردار دارد، زیرا این افراد پرونده الکترونیک سلامت دارند و اطلاعات آنها از وضعیت سلامت‌شان ثبت شده است.

    وزیر بهداشت درخصوص جایگزینی کانکس برای خانه‌های بهداشت در مناطق زلزله زده توضیح داد: تاکنون 30 عدد کانکس جایگزین شده و این تعداد به تدریج افزوده می شود، اما نکته اینجاست که بهورز  آخرین نفری است که در هر روستا امکانات مشابه دیگران را دریافت می کند.

    هاشمی افزود: جایگزینی 62 کانکس برای خانه های بهداشت تخریب شده در دستور کار است و همچنین برای 24 مرکز جامع خدمات سلامت که تخریب شده هم برنامه جایگزینی کانکس وجود دارد و ظرف مدت کمتر از یکسال کار بازسازی و نوسازی این خانه ها و مراکز به اتمام می رسد.

    وزیر بهداشت در پایان بر حضور مسئولان کشور در مناطق زلزله زده تاکید کرد و گفت: حضور مسئولان ارشد کشور در این مناطق و بازدید از وضعیت مردم، می‌تواند تاثیر بسزایی در تصمیم گیری‌های واقع بینانه داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو