مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر صنعت و معدن و تجارت:

تخریب کامل ۲ هزار واحد مسکونی روستایی گیلانغرب

عصر ساختمان- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفـت: در جریان زلزله اخیر، ۲ هزار واحد مسکونی روستایی در گیلانغرب به طور کامل تخریب شد و پیش بینی می شود این تعداد به سه هزار واحد نیز افزایش یابد.

تخریب کامل ۲ هزار واحد مسکونی روستایی گیلانغرب
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایران آنلاین، محمد شریعتمداری روز دوشنبه در جریان بازدید از مناطق زلزله زده گیلانغرب، خسارت های ناشی از زلزله اخیر در این شهرستان را بسیار سنگین توصیف کرد و اظهار داشت: زلزله اخیر به بسیاری تاسیسات زیربنایی، ساختمان ها، واحدهای دامی و محل نگهداری احشام خسارت وارد کرد که بخشی تخریب و یا با آسیب جدی مواجه شده است.

    وی با بیان این که دولت برای ترمیم و بازسازی خرابی ها، برنامه ویژه دارد و در کوتاه مدت هم از طریق تامین منابع مورد نظر و هم از طریق تامین مکان های جایگزین، تلاش می کند اسکان موقت زلزله زدگان در فرصت محدود را به سرانجام برساند.
    وی بیان کرد: در دومین شهر مقاوم کشور که در جریان دوران دفاع مقدس مقاومت جانانه ای را در برابر دشمن بعثی از خود نشان داده است، موضوع زلزله کمتر بازتاب داشته است که باید جبران شود و مورد توجه بیشتری از سوی دولت قرارگیرد.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: دولت و نظام، مرهون حضور و پایمردی مردم گیلانغرب در عرصه های مختلف انقلاب است و از تمام ظرفیت ها و امکانات برای بازسازی این شهرستان استفاده می شود.
    شریعتمداری، افق پیش رو در مناطق زلزله زده را بسیار روشن توصیف کرد و افزود: ایران کشوری حادثه خیزی است اما در کنار آن وجود مردمی سخت کوش مایه امیدواری است و دولت هم در کنار مردم، وظیفه خدمتگزاری آنها را برعهده دارد.
    وی از مردم گیلانغرب به دلیل تاخیر در امدادرسانی توسط جمعیت هلال احمر در جریان زلزله اخیر عذرخواهی کرد و گفت: باید با سرعت عمل بیشتر و کمک رسانی های جدی تر این موضوع جبران شود.
    زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه تاکنون 483 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
    این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده و طبق برآورد اولیه دستکم 30 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو