مدیران خودروعصر اعتبار

ارزیابی فعالان بازار از معاملات مسکنی

آیا تکانه کوچک بازار را مشاوران املاک حس کرده‌اند؟

عصر ساختمان:وضعیت بازار مسکن در زمستان چگونه است؟ آیا در دی‌ماه بازار مسکن خوبی را گذراندیم؟ برخی از فعالان بازار مسکن به این سوال‌ها پاسخ دادند.

ارزیابی فعالان بازار از معاملات مسکنی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از اقتصاد نیوز، بانک مرکزی در آخرین گزارش خود، از افزایش میزان معاملات در دی‌ماه خبر داد. بر اساس این گزارش میزان معاملات مسکن در دی‌ماه 1394 نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 29.1 و 8.5 درصد افزایش یافته است؛ اما آیا فعالان بازار مسکن نیز این افزایش معاملات مسکن را حس کرده‌اند؟ آیا به عقیده آنها نیز در دی‌ماه بازار مسکن خوبی را گذرانده‌ایم؟ برخی از فعالان بازار مسکن به این سوال‌ها پاسخ دادند.

    یکی از مشاوران املاک در محله نیاوران گفت: از نظر من با توجه به گزارشی که توسط بانک مرکزی ارایه شده است، میزان معاملات مسکن در محله‌های جنوب شهر افزایش پیدا کرده و خانه‌هایی که قیمت کل آنها زیر 200 میلیون تومان است بیش از همه معامله شده، زیرا مردم از وام 70میلیونی مسکن استفاده کرده‌اند و به خریدن خانه‌های ارزان قیمت جنوب شهر پرداخته‌اند و همین موضوع سبب شده تا در آمارها میزان معاملات مسکن افزایش یابد؛ اما در محدوده ما شاهد هیچ گونه تغییری در بازار مسکن نبوده‌ایم و می‌توان گفت دیگر بازاری برای مسکن نمانده است.

    یکی دیگر از مشاوران املاک در محدوده جنوب تهران بیان کرد: در محله‌های جنوبی تهران که تغییری در معاملات مسکن و همچنین قیمت‌ها مشاهده نشده است و حتی فکر نکنم که در مناطق دیگر تهران نیز تغییری در روند معاملات دیده شده باشد.

    مشاور املاک دیگری در محله جنت‌آباد گفت: از نظر من تمام آمار و ارقامی که هر ماه داده می‌شود، نوعی جدول‌سازی است و با واقعیت‌های موجود در بازار بسیار تفاوت دارد، چرا که نه تنها ما بلکه بسیاری دیگر از املاک‌هایی که می‌شناسیم از بازار مسکن گله‌مند هستند و هیچ تغییری را در دی‌ماه مشاهده نکرده‌اند.

    یکی دیگر از مشاوران املاک در شرق تهران هم اظهار کرد: من هیچ از یک از آمارهای بانک مرکزی را قبول ندارم، زیرا ما به عنوان افرادی که بیش از همه از وضعیت بازار مسکن باخبر هستیم می‌توانیم درک کنیم که بازار مسکن روز به روز وضعیت وخیم‌تری پیدا می‌کند و تا الان که بیش از نیمی از فصل زمستان را پشت سر گذاشته‌ایم نه در قیمت‌ها و نه در وضعیت خرید و فروش‌ها هیچ تغییری را حس نکرده‌ایم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو