مدیران خودروعصر اعتبار

یک مدیر صنعت بیمه:

مردم ریسک زلزله و حوادث طبیعی را با بیمه نامه پوشش دهند

عصر ساختمان- یک مدیر صنعت بیمه گفت: بیمه نامه های آتش سوزی، خطرات ناشی از زلزله را نیز پوشش می دهند و بهتر است مردم با خرید این بیمه نامه ها، دارایی خود را در برابر حوادث طبیعی بیمه کنند.

مردم ریسک زلزله و حوادث طبیعی را با بیمه نامه پوشش دهند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، «محمود امراللهی» روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران با اشاره به اینکه ایران روی کمربند زلزله قرار گرفته است، فرهنگ سازی در زمینه توسعه صنعت بیمه را به نفع مردم، این صنعت و اقتصاد کشور دانست و اظهار داشت: برخی از شرکت های بیمه طرح های متنوع و جدیدی را برای تحت پوشش قرار دادن این ریسک در نظر گرفته اند که با ترویج فرهنگ بیمه ای و ارائه بسترهای مناسب توزیع می‌توان فروش آنها را توسعه داد.

    امراللهی ادامه داد: شرکت های بیمه نیز می توانند با توجه به ماهیت ساختمان های احداث شده و در نظر گرفتن شرایط منطقه ای، بیمه نامه مختلفی برای پوشش اموال بیمه گذاران در برابر خطر زلزله و با نرخ فنی و مناسب ارائه کنند.
    مدیرعامل بیمه رازی با اشاره به لزوم اشاعه فرهنگ بیمه در بین عامه جامعه اظهار داشت: شرکت های بیمه باید با تهیه پوشش های اتکایی مناسب، ریسک های پذیرفته را توزیع کنند تا در زمان حادثه با مشکل مواجه نشوند.
    امراللهی درباره عملکرد شرکت بیمه متبوعش در حادثه زلزله اخیر در کرمانشاه نیز گفت: بیمه رازی در مجموع 1091 فقره بیمه نامه آتش سوزی برای استان کرمانشاه و مناطق همجوار صادر کرده که سرمایه تحت پوشش این بیمه‌نامه‌ها حدود 7800 میلیارد ریال است.
    وی افزود: بر اساس این بیمه نامه ها ساختمان و اثاثه واحدهای مسکونی، اداری، تجاری و صنعتی تحت پوشش خطرات اصلی و تبعی زلزله قرار گرفته است.
    وی با بیان اینکه تاکنون 53 مورد خسارت در زلزله اخیر به بیمه رازی گزارش شده است، گفت: سهم استان کرمانشاه تعداد 48 فقره، استان‌های آذربایجان شرقی و غربی تعداد 4 فقره و استان ایلام 1 فقره است.
    امراللهی درباره روند کارشناسی مناطق زلزله زده افزود: این شرکت در نخستین ساعات بعد از حادثه، اقدام به اعزام کارشناسان ارزیاب خسارت خود به منطقه کرد.
    مدیرعامل بیمه رازی با تاکید بر اینکه رسانه ها و شرکت های بیمه باید اهمیت تهیه پوشش های بیمه را به مردم گوشزد کرده و به توسعه فرهنگ بیمه کمک کنند، گفت: در زمان وقوع حوادث طبیعی بویژه زلزله مردم به اهمیت بیمه در زندگی خود پی می برند.
    وی خاطر نشان کرد: با توجه به وجود بسترهای اینترنتی موجود در شرکت‌های بیمه و شبکه گسترده فروش این شرکت‌ها تهیه بیمه نامه آتش‌سوزی به راحتی امکان‌پذیر است و از این رو شرکت‌های بیمه باید با ارائه طرح‌های بیمه‌ای مختلف و با حق بیمه حداقلی زمینه را برای خرید بیمه‌نامه مربوط به اینگونه خطرات فراهم کنند.
    بر اساس این گزارش، زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر ساعت 21 و 48 دقیقه شامگاه یکشنبه (بیست و یکم آبان ماه) استان کرمانشاه و مناطقی از عراق را لرزاند.
    این زلزله در استان کرمانشاه حوالی ازگله در عمق 11 کیلومتری زمین روی داد.شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که در بیشتر استان ها و برخی کشورهای منطقه نیز احساس شد.
    براساس آخرین اطلاعات اعلام شده از ستاد مدیریت بحران کشور، در این زمین لرزه 483 نفر جان باخته و 12 هزار و 386 نفر مصدوم شده اند.
    پس لرزه ها هنوز ادامه دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی