مدیران خودروعصر اعتبار

دبیر کانون سراسری انبوه سازان مسکن:

تسهیلات مسکن پاسخگوی نیاز تولید کنندگان نیست

عصر ساختمان- میتوان به صراحت گفت که هیچ تسهیلات مناسبی برای بخش مسکن در نظر گرفته نشده است. تنها بانکی که در حوزه مسکن تسهیلات پرداخت می‌کند، بانک مسکن است اما این تسهیلات تنها از طریق خرید اوراق پرداخت می‌شود و هزینه‌های سنگینی برای تولیدکنندگان مسکن دارد.

تسهیلات مسکن پاسخگوی نیاز تولید کنندگان نیست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، فرشید پورحاجت با اشاره به ناکارآمد بودن بسته های تقویتی بخش مسکن گفت : این مساله باعث شده نرخ اثرگذاری سود تسهیلات در حوزه ساخت بالاتر از 26 درصد شود. هیچ تسهیلات مناسبی در حوزه ساخت مسکن نیست و با چنین سیاست‌هایی بسته‌های تقویتی که دولت به دنبال آن است، اثرگذار نخواهد بود.
    دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن کشور با اشاره به اینکه با چنین رویه‌ای که بانک مسکن پیش گرفته است، رونق اقتصادی در بازار مسکن به این زودی محقق نخواهد شد، عنوان کرد: بانک مسکن مشکلاتی دارد که برای سازندگان قابل قبول است اما نباید شرایط را برای صنعتی که پنج سال بحرانی را طی کرده است، سخت کرد.
    پورحاجت خاطرنشان کرد: صنعت ساختمان و تولیدکنندگان آن در پنج سال گذشته شرایط بسیار سختی را تجربه کرده‌اند، و نباید برای این صنعت پیشران شرایط را به شکلی کرد که دچار چالش‌های اساسی شود.
    وی  با بیان اینکه تسهیلات حوزه مسکن بسیار گران است و با هزینه‌های خانوار همخوانی ندارد، عنوان کرد: در حال حاضر سیاستی که دولت به دنبال آن است، افزایش قدرت خرید مردم است که معمولا مرتبط با سیاست‌های مالی است که بانک‌ها به دولت ارائه می‌دهند.
    وی ادامه داد: در این زمینه دولت تلاش خود را انجام داده است اما در حال حاضر به بن‌بستی تحت عنوان بن‌بست بانک مسکن رسیده است.
    دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن کشور خاطرنشان کرد: مردم از دو روش صندوق‌های پس‌انداز مسکن و خرید اوراق می‌توانند برای خرید مسکن اقدام کنند. در این زمینه در حال حاضر بیش از 70 درصد بازار، از محل فروش اوراق تامین مالی می‌شود که این مساله هزینه‌های سنگینی را برای مردم به دنبال دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار