مدیران خودروعصر اعتبار

نماینده سازمان ملل در ایران مطرح کرد؛

ایران جزو ۱۰ کشور حادثه‌خیز جهان است

عصر ساختمان- نماینده سازمان‌ملل در ایران با اشاره به نقش مهم فرودگاه کرمانشاه در امدادرسانی به مجروحان، گفت: بدون مدیریت مؤثر فرودگاهی امکان انتقال سریع مجروحان به تهران وجود نداشت.

ایران جزو ۱۰ کشور حادثه‌خیز جهان است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، از شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، گری لوئیس نماینده سازمان مللل متحد در ایران، که چهارم آذر در افتتاحیه کارگاه گارد سخن می‎گفت، با اشاره به سفر خود به مناطق زلزله‌زده در استان کرملانشاه با قدردانی از تمام ارگان‎های کمک‎رسان و ابراز تاسف از جان باختن و مجروح شدن تعداد زیادی از ساکنان این استان گفت: نقش ارتش‌جمهوری‌اسلامی، سپاه‌پاسداران، هلال‌احمر و همچنین سازمان مدیریت بحران در امدادرسانی به مجروحان کلیدی بود.

    وی با اشاره به اینکه به عنوان کسی که به مدت 30 سال در سازمان ملل فعالیت می‎کند، در مورد حضور و کمک‎رسانی مردم گفت: این روحیه کمک‎رسانی مردمی و امدادرسانی خودجوش آنها چیزی نیست که در هر جایی بتوان آن را دید و شما به این موضوع افتخار خواهید کرد.

    نماینده سازمان ملل در ایران با اشاره به اینکه در مرحله بازتوانی پس از بحران کرمانشاه قرار داریم، افزود: در مدیریت بحران فرودگاهی رهبری و مدیریت، ارتباطات و تعاملات و تدارکات سه محور اصلی هستند که باید در تمام فرودگاه‎ها در دسترس قرار گیرند.

    وی تاکید کرد: اگر مدیریت موثر بحران در فرودگاه کرمانشاه نبود ما نمی‎توانستیم به سرعت 2000 مجروح را منتقل کنیم و این فرودگاه نقش بسیار مهمی در مدیریت بحران ایفا کرد.

    لوئیس با تاکید بر اینکه ایران در زمره 10 کشور حادثه خیز دنیا قرار دارد و به دلیل گرمایش زمین با خطر سیل و خشکسالی مواجه است، گفت: باید خود را آماده رویارویی با این مسائل کنید.

    وی بیان این تعبیر که برنامه گارد اکنون به خانه خود برگشته است، گفت: تاکنون دوره گارد (آمادگی فرودگاه‎ها برای مقابله با بلایای طبیعی) در 40 کشور دنیا با شرکت حدود هزار نفر برگزار شده است اما شاید بسیاری ندانند جرقه این برنامه از امدادرسانی در زلزله بم است و بخش زیادی از نکات آموزشی آن، نتیجه تجربه‎های موفق به دست آمده از این زلزله است.

    وی همچنین از برنامه‎ریزی برای برگزاری دوره بازآموزی گارد در فرودگاه کرمانشاه طی سال آینده خبر داد و با اشاره به بیت معروف توانا بود هرکه دانا بود/ ز دانش دل پیر برنا بود، تصریح کرد: اگر دانش کافی نداشته باشیم داشتن توان و امکانات زیاد هم بی‎فایده خواهد بود.

    گفتنی است؛ در این همایش دکتر پیروز حناچی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، دکتر رضایی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، دکتر فخریه کاشان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، دکتر نجار، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران، سردار مهری فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور، دکتر فرزانه شرفبافی مدیرعامل ایران ایر، مهندس خدایی قائم مقام رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، اعضای هیات مدیره، معاونین و مشاوران مدیرعامل و مدیران کل وکارشناسان و کارکنان شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی و جمعی دیگر از مقامات کشوری و لشگری و همچنین مدیران و متخصصان صنعت هوانوردی و اصحاب رسانه حضور داشتند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار