مدیران خودروعصر اعتبار

بانک مسکن اعلام کرد:

نقش آفرینی بانک مسکن در ساخت شهرهای هوشمند

عصر ساختمان- توافق‌نامه اجرایی شدن ایده شهرهای جدید هوشمند در ایران بین بانک مسکن و شرکت عمران شهرهای جدید با ایفای سه نقش عمده از سوی بانک مسکن در ساخت این شهرها امضا شد.

نقش آفرینی بانک مسکن در ساخت شهرهای هوشمند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، در جلسه ای با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل بانک مسکن تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسید که در قالب آن توافق شد بانک عامل بخش مسکن با پشتیبانی از ایده‌ها،حمایت مالی و همچنین اجرای شهرهای جدید هوشمند، به این حوزه ورود کند.

    با توجه به اینکه بانک مسکن به عنوان یک نهاد مالی تخصصی و توسعه ای در حوزه مسکن یکی از مهمترین عوامل سیاست‌گذاری در حوزه مسکن و شهرسازی محسوب می‌شود هم‌ اکنون با این تفاهم‌نامه و با قبول «پشتیبانی از ایده‌ها و استارپ‌ها برای استقرار در شهرهای جدید (از طریق مرکز کارآفرینی بانک مسکن)»،«کمک به تامین مالی شهرهای جدید هوشمند» و همچنین «ساخت شهرهای جدید هوشمند(از طریق شرکت سرمایه‌گذاری مسکن)»، به این حوزه ورود کرده و ایفای نقش خواهد کرد.

    در این تفاهم نامه علاوه بر ایجاد زمینه همکاری مشترک میان شرکت عمران شهرهای جدید و بانک مسکن، سازمان زمین و ساختمان کشور کره جنوبی نیز مشارکت خواهد داشت و تجربیات این کشور در ساخت شهرهای جدید هوشمند به عنوان یکی از موفق‌ترین کشورها در ساخت این شهرها به خدمت ساخت شهرهای جدید هوشمند در ایران در خواهد آمد. قرار است در راستای انتقال این دانش از کشور کره جنوبی، اولین شهر جدید هوشمند در یکی از شهرهای جدید نسل دوم ساخته شود.

    مهمترین ویژگی ساخت شهرهای جدید در کشور کره جنوبی به عنوان یکی از کشورهای سرآمد در تامین مالی، برنامه‌ریزی و ساخت و ساز در این شهرها،«نظام برنامه‌ریزی دقیق، منسجم، بلند مدت و با صرف بازه زمانی قابل توجه در مقابل ساخت شهر با سرعت بالا»و همچنین «اولویت ساخت مراکز اشتغال و خدمات‌رسانی نسبت به احداث واحدهای مسکونی» است.

    به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن در این نشست اعلام شد: ایده ایجاد شهرهای جدید ایران با اقتباس از نمونه اروپایی خود از سال‌های میانی دهه 60 آغاز و تا کنون ادامه یافته است.در واقع، تجربه این کشور در احداث شهرهای جدید نشان می‌دهد کره جنوبی قبل از تعریف و طراحی نظام اجرایی مشخص، وارد مرحله ایجاد شهر جدید نمی‌شود.
    شهر هوشمندی که قرار است در آینده‌ای نزدیک از طریق همکاری مشترک بین بانک مسکن، شرکت عمران شهرهای جدید و سازمان زمین و

    ساختمان کشور کره جنوبی ساخته شود با هدف ارتقای کیفیت زندگی و شادمانی مردم، حل مسائل شهری، رشد اقتصادی پایین، نرخ کم موالید، پیری جمعیتی، بیکاری جوانان و مسائل امنیتی و حمل و نقل، همچنین پاسخ به گرمایش جهانی و نگرانی‌های تغیرات اقلیمی طراحی خواهد شد.همچنین شهر هوشمند، بنا بر راه‌حل‌های مختلف سیستمی، زیست محیطی و اجتماعی تعریف می‌شود.

    این شهر همچنین در قالب شهر پایداری که به طور موثر عملکردهای شهری آن مانند مدیریت، حمل ونقل، لجستیک (تدارکات)، جلوگیری از بلا و جرم و جنایت، مدیریت انرژی، محیط زیست و آب، مسکن، و رفاه و حل چالش‌های شهری را با اتخاذ تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات و تکنولوژی‌های سبز برای فضاهای شهری بهبود می‌بخشد، تعریف می‌شود.

    در حال حاضر کشورهای در حال توسعه، به مدل توسعه شهری کشور کره جنوبی، که دارای رشد فشرده در مدت زمان کوتاه، و توسعه شهری موفق است، علاقه‌مند هستند. تا کنون کره جنوبی در کشورهای مختلف این انتقال دانش را به صورت عملیاتی انجام داده است و پیش بینی می شود تا سال 1400در قالب نسل نو شهرهای جدید این انتقال دانش در کشور ما نیز محقق شود. در پایان این نشست همچنین در خصوص تدوین مشوق‌ها به منظور استقرار استارت‌ آپ‌ها و همچنین جانمایی پردیس‌های علم و فن آوری در شهرهای جدید و همچنین ایجاد صندوق زمین و ساختمان در شهرهای جدید اندیشه، بهارستان و صدرا مواردی طرح و در دستور کار کمیته مشترک طرفین قرار گرفت

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار