مدیران خودروعصر اعتبار

ساخت ۳۱۳ واحد مسکونی توسط کمیته امداد تهران برای زلزله‌زدگان کرمانشاه

عصر ساختمان- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران از بر عهده گرفتن ساخت ۳۱۳ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران خبر داد.

ساخت ۳۱۳ واحد مسکونی توسط کمیته امداد تهران برای زلزله‌زدگان کرمانشاه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محسن ولیئی با بیان اینکه بیش از 15 هزار واحد مسکونی بر اثر زلزله غرب کشور از بین رفته است، گفت: بیش از 15 هزار واحد نیز نیاز به بازسازی و تعمیر دارند که از این میان 10 درصد از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در این حادثه دچار مشکل شدند.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر با مذاکراتی که کمیته امداد امام خمینی (ره) با خیرین انجام داده است بیش از 40 خیریه تعهداتی را برای کمک به آسیب دیدگان زلزله پذیرفته‌اند، افزود: امیدواریم بتوانیم همراه با سیاست‌های کلی ساخت مسکن در این مناطق به مددجویان این کمیته کمک کنیم. در حال حاضر بیش از 20 کانکسی که توسط خیران تهیه و به کمیته امداد تحویل داده شده بود به این مناطق منتقل شده است.

    مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران با اشاره به اینکه مردم تهران بیش از شش میلیارد تومان کمک به شکل کالا در اختیار کمیته امداد قرار داده‌اند اظهار کرد: این کمک‌ها با هماهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه به مناطقی که کمتر کمک دریافت کرده بودند گسیل داده شده است. در این زمینه کارخانه‌ها و شرکت‌های آب معدنی و مواد غذایی کمک‌های زیادی را به کمیته امداد تحویل داده‌اند که آنها را به تدریج به این مناطق ارسال خواهیم کرد.

    ولیئی با اشاره به روش‌های دریافت کمک‌های مردمی برای مناطق زلزله زده تصریح کرد: خیران می‌توانند از طریق تلفن ثابت 7355، شماره گیری کد #2222*724* و یا شماره حساب 1482184475 بانک ملت کمک‌های خود را به زلزله زدگان کرمانشاه ارسال کنند. همچنین شهروندان می‌توانند از طریق پایگاه‌های حاضر در مترو و فرهنگسراها نیز برای کمک به هموطنان خود اقدام کنند.

    وی در ادامه کمک‌های نقدی مردم تهران را 300 میلیون اعلام کرد و افزود: با بیش از 50 میلیون از این مبلغ ،کالاهای ضروری برای مردم زلزله زده تهیه شده است و با مابقی این مبلغ نیز قرار است در طرح بازسازی و ساخت منازل مسکونی به مددجویان کمک شود.

    مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران در ادامه اظهار کرد: بیش از سه میلیارد و 130 میلیون تومان برای بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه توسط کمیته امداد استان تهران باید اختصاص داده شود که از این میزان نزدیک به 10 درصد آن فراهم شده و پیش بینی می‌کنیم ظرف یک ماه آینده با کمک مردم و خیران مابقی این مبلغ نیز تامین شود.

    وی در ادامه با اشاره به عملکرد و برنامه‌های کمیته امداد اظهار کرد: در حال حاضر در تهران بیش از 400 هزار نفر از خدمات کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند که از این تعداد 100 هزار نفر تحت پوشش دائم قرار دارند و بقیه نیز به شکل موردی از کمک‌های کمیته امداد استفاده می‌کنند.

    مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران با بیان اینکه بیش از 33 هزار سالمند تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند ادامه داد: 43 هزار زن سرپرست خانوار در استان تهران تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند. همچنین بیش از 1500 خانوار نیز که سرپرست آنان در زندان به سر می‌برد از کمک‌های کمیته امداد استفاده می‌کنند.

    ولیئی در ادامه با بیان اینکه 802 کودک زیر شش سال که از سوء تغذیه رنج می‌برند از خدمات تغذیه‌ای کمیته استفاده می‌کنند تصریح کرد: 73 هزار نفر نیز از بیمه درمان کمیته امداد برای دریافت خدمات درمانی بهره می‌برند. همچنین حق بیمه تامین اجتماعی 9000 نفر نیز توسط این کمیته واریز می‌شود.

    وی با اشاره به بیش از 1840 طرح خودکفایی که در هشت ماه اول سال جاری به اجرا درآمده است اضافه کرد: 76 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای اشتغال به همراه 21 میلیارد تومان بودجه از منابع داخلی کمیته امداد برای اشتغال مددجویان پرداخت شده است. همچنین 6400 مورد خدمات فنی حرفه‌ای برای آموزش به مددجویان در اختیار آنان قرار گرفته است.

    مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران با بیان اینکه بیش از 600 مددجو در حوزه کاریابی در بخش خصوصی و دولتی مشغول به کار شده‌اند، افزود: برای کارفرمایان نیز دو بسته حمایتی به شکل پرداخت سهم بیمه کارفرما و آموزش مهارتی به شاغلان در نظر گرفته شده است.

    ولیئی در ادامه تصریح کرد: در حوزه مسکن نیز بیش از 200 واحد برای مددجویان کمیته امداد استان تهران خریداری شده که در نظر داریم 3000 واحد دیگر با کمک بسیج سازندگی استان تهران برای آنان تهیه شود.

    وی در ادامه از برگزاری همایش «تجلیل از کارآفرینان اشتغال و خودکفایی» در 12 آذر سال جاری مصادف با 17 ربیع‌الاول خبر داد و افزود: تا کنون بیش از 100 میلیارد در حوزه اشتغال، تسهیلات توسط این کمیته پرداخت شده که باعث شده است 7000 نفر مشغول به کار شوند. همچنین 10 هزار کارگاه نیز از طریق خوداشتغالی تحت نظارت کمیته امداد در زمینه تولید، توزیع و ارائه خدمات در حال فعالیت هستند.

    وی در ادامه با اشاره به بیش از 43 هزار طرح خوداشتغالی در کمیته امداد ادامه داد: در بعضی از این طرح‌ها بیش از 50 مددجو در کارگاه‌ها مشغول به کار شدند. همچنین 88 درصد از این طرح‌ها در زمینه خدمات، شش درصد صنایع دستی، سه درصد کشاورزی و سه درصد نیز حمل و نقل بوده است.

    ولیئی در ادامه اظهار کرد: از بیش از 1154 نفر که توانسته‌اند با تلاش خود و همت کمیته امداد به خودکفایی برسند، در این همایش تقدیر به عمل خواهد آمد. همچنین بخشی از فعالیت‌های آنان در نمایشگاهی که در حاشیه این همایش برگزار می‌شود به نمایش در خواهد آمد تا صاحبان اشتغال زایی برای کمک به محرومان کشور در جریان فعالیت‌های آنان قرار بگیرند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو