مدیران خودروعصر اعتبار

عضو شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان تاکید کرد؛

ضرورت پیاده‎‎سازی فرهنگ و ارزش‌های اسلامی در شهرسازی

عصر ساختمان:رئیس گروه تخصصی معماری شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان با بیان این که استان یزد قلب معماری ایران است بر ضرورت پیاده‌سازی، تعمیم و گسترش فرهنگ و ارزش‌های اسلامی در معماری و شهرسازی کشور تاکید کرد.

ضرورت پیاده‎‎سازی فرهنگ و ارزش‌های اسلامی در شهرسازی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمدرضا اسماعیلی، در نشست مشترک گروه تخصصی معماری شورای مرکزی این سازمان و گروه تخصصی معماری نظام مهندسی ساختمان استان یزد که پیرامون تعامل بین دانشگاه و حرفه برگزار شد، راجع به مصوبات این نشست، گفت: از زمان ورود دانشجویان معماری به دانشگاه تا فارغ التحصیلی و سپس ورود آنان به حرفه، بایستی آسیب‌شناسی دقیقی صورد پذیرد و نقاط ضعف و قوت این روند، شناسایی و در نهایت نتیجه‌گیری شود تا وقتی دانشجویی در رشته معماری جذب می شود و قرار است کارایی لازم در زمان ورود به حرفه را داشته باشد، مشخص شود که طبق چه موازین و الگوهای خاصی تحت آموزش قرار گیرد.

    وی در بخش دیگری از سخنانش استان یزد را از دیدگاه معماری به عنوان قلب معماری ایران توصیف کرد و افزود: ریاست سازمان نظام مهندسی در بند اول خط‌مشی 17گانه سازمان بر ضرورت پیاده‌سازی فرهنگ و ارزش‌های اسلامی در معماری و شهرسازی تاکید کرده و یزد را به عنوان دبیرخانه آن معرفی کرده‌اند.

    به گفته اسماعیلی، این اقدام نشان‌دهنده ضرورت تعمیم و گسترش فرهنگ و ارزش‌های اسلامی در معماری و شهرسازی سراسر کشور است.

    عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان در پایان نیز اظهار کرد: برگزاری این نشست در استان یزد نه تنها  موجب فراهم آمدن فرصت کافی برای رایزنی درباره توسعه معماری ایرانی اسلامی است، بلکه در جریان بازدید اعضای این کمیسیون از آثار تاریخی و فرهنگی شهر یزد که پایتخت معماری خشت خام جهان محسوب می‌شود، راهکارهای علمی دقیق‌تری جستجو و پیگیری خواهد شد.

    دکتر "حمید بدیعی" عضو هیئت رئیسه شورای مرکزی این سازمان نیز در تشریح اهداف و محتوای خط مشی 17گانه سازمان، عنوان کرد: تدوین ضوابط طراحی ساختمان‌های متعلق به سازمان‌های نظام مهندسی استان‌ها با هدف الگوسازی معماری جدید مبتی بر عناصر معماری اصیل و سنتی است و تا به حال در چند استان اجرایی شده است.

    به گفته وی، تشکیل کارگروه همکاری با مراکز آموزش و پژوهش هم پیوند با حوزه معماری و برگزاری همایش‌های استانی و ملی با هدف افزایش مطالبات عمومی از دیگر محورهای مورد نظر در اجرای بند اول خط مشی سازمان است.

    "علیرضا فرشید" رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد نیز در این نشست گفت: در اکثر دانشگاه‌های استان یزد، مهندسان معمار آموزش داده می‌شوند و انتظار می‌رود فضای کاری مناسب برای آنان فراهم و اصول معماری ایرانی اسلامی در معماری جدید به کار گرفته شود.

    گفتنی است؛ در این نشست که نمایندگانی از رشته های معماری دانشگاه‌های تهران، علم و صنعت، شهید بهشتی و دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد، دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحدهای یزد و تفت و دانشگاه علم و هنر یزد نیز حضور داشتند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی