مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون دائمی هیات امنای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:

بسیاری از ساختمان های بلند نوساز و قدیمی در معرض خطر قرار دارند

عصر ساختمان- عضو کمیسیون دائمی هیات امنای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: مشکلات کشور ما به مسکن مهر ختم نمی شود بلکه بسیاری از ساختمان های بلند نوساز و یا قدیمی در معرض خطر حوادث طبیعی قرار دارند.

بسیاری از ساختمان های بلند نوساز و قدیمی در معرض خطر قرار دارند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، منا عرفانیان روز چهارشنبه در همایش بزرگداشت روز شهرساز با موضوع بازآفرینی شهری، میراثی برای آینده در بندرعباس افزود: انجام کارهای غیر تخصصی در نظام ساخت و سازها، افت کیفیت و بحران ایمنی در ساختمان ها از چالش های شهری در ایران است که موجب گسترش آسیب های اجتماعی می شود.
    عضو کمیسیون دائمی هیات امنای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بیان داشت: نظارت مهندسی بر ساخت و سازها نقش مهمی در کیفیت ساختمان ها دارد که باید معماران و مهندسان به این امر توجه ویژه داشته باشند.
    عرفانیان ادامه داد: یکی دیگر از چالش های شهری بحران محیط زیست است که خشکسالی و نبود آب وضعیت بحرانی در سال های آینده برای شهرهای ما وارد می کند.
    وی گفت: در 10 سال آینده به خاطر وجود خشکسالی و بحران آب، تخلیه بسیاری از روستاها به شهرها را شاهد خواهیم بود.
    وی ادامه داد: بحران هویتی نیز به عنوان دیگر چالش های شهری مطرح است که تنها مختص بافت های فرسوده و ناکارآمد نیست بلکه همه شهرهای ایران دچار بی هویتی بوده و نازیبایی بصری را در تمام شهرها شاهد هستیم.
    این مسئول با اشاره به این که ایران جزو 10 کشور بلاخیز در جهان است، هشدار داد: کشور ما از نظر آماری رتبه ششم در وقوع حوادث طبیعی دارد و 90 درصد از جمعیت آن در معرض خطر حوادث از جمله سیل، زلزله، طوفان، خشکسالی و آتش سوزی ها هستند.
    وی گفت: در 2 دهه اخیر بسیاری از ساختارها و مطالبه های اجتماعی تغییر یافته و نیازمند رویکرد جدی در باز آفرینی شهری هستیم.
    عرفانیان ادامه داد: مردم نقش اصلی در بازآفرینی پایدار و حل مسائل شهری دارند و دولت، بخش خصوصی و شهرداری ها نقش حمایت گر و تسهیل گر در این زمینه دارند.
    وی اضافه کرد: توسعه شهری و گستره بازآفرینی باید از اراضی با کاربری ناهمگون، فضای عمومی، پایه قطار و مترو شهری، مراکز شهری، سکونت گاه های غیر رسمی، رود کنارها و آب کنارها شروع شود.
    عضو کمیسیون دائمی هیات امنای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی یادآورشد: بازآفرینی شهری سیاستی جامع و یکپارچه برای هدایت روند رشد و توسعه شهرها در جهت پاسخگویی به چالش های برآمده از تغییرات و نیازهای نسل جدید است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو