مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان مدیریت بحران اعلام کرد

تخریب ۱۵۵۰۰ واحد شهری و روستایی در زلزله کرمانشاه

عصر ساختمان- رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه ۱۵۵۰۰ واحد شهری و روستایی در زلزله کرمانشاه تخریب شده است، از صنعتگران درخواست کرد تا در صورت امکان نسبت به تامین کانکس‌هایی برای سرویس‌بهداشتی، حمام سیار و مدارس اقدام کنند.

تخریب ۱۵۵۰۰ واحد شهری و روستایی در زلزله کرمانشاه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، اسماعیل نجار درباره فرمایشات مقام معظم رهبری برای رسیدگی به وضعیت زلزله‌زده‌‌گان گفت: حضور مقام معظم رهبری در منطقه، تسکین‌دهنده آلام بود؛ ایشان پس از بازدید از منطقه فرمودند که امکانات کم است و راضی نیستند و بیش از این باید رسیدگی شود که ما نیز با توجه به فرمایشات ایشان تلاش خواهیم کرد تا وضعیت بهتری ایجاد کنیم.

    وی با اشاره به اسکان موقت زلزله‌زدگان توضیح داد: خوشبختانه به سرعت تامین اعتبار و برآورد خسارت صورت گرفته و تا شب گذشته حدود 14 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی خسارت دیده ارزیابی شده و امروز نیز با توجه به ارزیاب‌های حاضر در منطقه ارزیابی در حال انجام است.

    رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره ارزش ریالی میزان خسارت تصریح کرد: 4 هزار و 500 واحد شهری و 11 هزار واحد روستایی تخریب شده و باید نوسازی شود؛ حدود 15 هزار واحد شهری و روستایی هم نیاز به بازسازی دارند.

    به گفته نجار، میزان تسهیلات نیز بیش از گذشته در نظر گرفته شده و براساس مصوبه هیئت دولت تسهیلات برای هر خانواده شهری 35 میلیون و در روستاها 25 میلیون تومان تعیین شده است؛ مبلغ 6 میلیون تومان کمک بلاعوض هم برای خانوارهای شهری و 5 میلیون تومان برای خانوارهای روستایی در نظر گرفته شده است.

    وی خاطرنشان کرد: برای اسکان موقت نیز برای شهروندان زلزله‌زده مبلغ 5 میلیون تومان و برای روستاییان 3 میلیون تومان در نظر گرفته شده است البته شهروندان می‌توانند مکانی را برای خود اجاره کنند؛ با توجه به قرارداد میان قرارگاه خاتم و بنیاد مسکن، قرارگاه خاتم متولی بازسازی روستاها شده است.

    رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره استفاده از کانکس برای زلزله‌زدگان گفت: با توجه به اینکه ابعاد این زلزله بسیار گسترده بود، نمی‌توانیم از کانکس برای همه مردم استفاده کنیم البته استفاده از کانکس برای مدارس و برخی ادارات مانند بیمارستان‌ها و درمانگاهها و ادارات تا جایی که امکان دارد، صورت می‌گیرد اما برای همه مردم این امکان وجود ندارد.

    نجار خاطرنشان کرد: سرویس‌های بهداشتی و حمام‌های سیار نیز به منطقه گسیل شده اما نیازهای کامل را برطرف نمی‌کند و امیدواریم بتوانیم تا جایی که نیاز است مشکل مردم برطرف شود.

    وی با بیان اینکه آواربرداری به سرعت در منطقه در حال انجام است، گفت: آواربرداری ظرافت‌های خاص خود را دارد و با نظارت مالک صورت می‌گیرد و خوشبختانه کار به خوبی در حال پیشرفت است و ارگان‌هایی که می‌خواهند در این زمینه فعالیت کنند، در حال حاضر ماشین‌آلات سنگین خود را به منطقه گسیل کرده‌اند.

    رئیس سازمان مدیریت بحران افزود: البته به دلیل پروژه‌های عمرانی که قرارگاه خاتم در آن منطقه در حال انجام داشت، حدود یک هزار دستگاه خودرو سنگین در منطقه حضور داشت که برای آواربرداری به منطقه زلزله‌زده گسیل شد.

    نجار درباره دام‌های روستاییان که در این حادثه از بین رفتند نیز اظهار کرد: متولی درباره این امر جهاد کشاورزی است اما بنابر جلسه‌ انجام شده با معاون اول رئیس جمهور، مقرر شد برای افرادی که در این حادثه انبار علوفه یا بخشی از دام‌های خود را از دست داده‌اند، علوفه از طریق نهادهای دامی در اختیارشان قرار بگیرد و دولت هزینه آن را پرداخت کند.

    وی در ادامه به مردم توصیه کرد در منطقه حضور نداشته باشند چرا که یکی از بزرگترین مشکلات ما در منطقه ترافیک است و نیروهای امدادی نمی‌توانند به سرعت به محل‌های مورد نظر برسند؛ مردم امکانات و هدایای خود را به هلال احمر در استان‌ها تحویل دهند.

    رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: در حال حاضر نیاز به امکانات خاصی نیست و باید با توجه به نیاز منطقه اقلام در اختیار آن‌ها قرار بگیرد.

    نجار ادامه داد: البته اکنون وسایل گرمایشی از جمله پتو و والور مورد نیاز است؛ از صنعتگران هم می‌خواهیم در صورت امکان کانکس‌هایی برای سرویس‌بهداشتی و حمام سیار و مدارس در اختیار ما قرار دهند.

    وی تاکید کرد: همچنین کمک‌های نقدی می‌تواند تاثیر‌گذار باشد و مردم می‌‌توانند کمک‌های نقدی خود را به حساب 100 امام و بنیاد مسکن که مسئول بازسازی منطقه است، واریز کنند تا زودتر سرپناهی برای آن‌ها فراهم شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو