مدیران خودروعصر اعتبار

یک کارشناس مطرح کرد

صنایع وابسته به مسکن آماده تحرک نسبی

عصر ساختمان- یک کارشناس گفت: افزایش ۶.۷ درصدی معاملات مسکن از یک سو و بالا رفتن ۱۱ درصدی تعداد گردشگران در ایران، امیدواری هایی برای رونق صنایع وابسته به این دو بخش ایجاد کرده است.

صنایع وابسته به مسکن آماده تحرک نسبی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، رامین قاسمپور اظهار کرد: رونق نسبی صنعت ساختمان و نیاز کشور به هتل و رستوران برای ایجاد درآمد از محل جذب گردشگر، این امیدواری را ایجاد کرده که چرخ 300 حرفه و صنعت وابسته به بخش ساختمان از جمله حمل و نقل، مصالح ساختمانی، سیمان، سنگ، لوازم خانگی، آشپزخانه های صنعتی، رستورانها، فست فود، کالاها و خدمات مرتبط با هتل کم کم به حرکت بیفتد.

    وی افزود: صنعت ساختمان با توجه به کاهش معاملات مسکن در رکود به سر می برد. با این حال نشانه های پیش رونق آن با افزایش 6.7 درصدی معاملات در هفت ماهه ابتدای سال جاری بروز کرده است. از سوی دیگر تخمین زده می شود در سال جاری تعداد گردشگران رشد 11 درصدی را نسبت به سال قبل تجربه کند.

    قاسمپور با بیان اینکه پس از روی کار آمدن دولت یازدهم بین سالهای 92 تا 95 بالغ بر 19 میلیون و 900 هزار گردشگر از ایران بازدید کردند گفت: متناسب با این حجم از گردشگر، صنعت هتلداری پیشرفت چندانی نداشته، به همین دلیل در شرایط پسابرجام، صنایع وابسته به این بخش برای سرمایه گذاران آینده نگر می تواند از جمله بخشهای جذاب محسوب شود.

    قاسمپور اظهار کرد: خوشبختانه با کاهش تنشهای بین المللی، فضا برای سرمایه گذاری در صنایع مرتبط با بخش ساختمان فراهم شده اما هنوز با مشکل ارتباطات بانکی مواجهیم.

    وی ادامه داد: معضل دیگر نبود رابطه مناسب بین دانشگاه و صنعت است. ما در کشور از یک طرف دانشگاه ها، شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان را داریم و از طرف دیگر شرکتهایی فشل هستند. در حالی که اگر این دو گروه با یکدیگر تلفیق شوند می توانند کالاهای باکیفیت تولید کنند و دیگر نیازی به محصولات بی کیفیت چینی نخواهیم داشت. نمایشگاههای تخصصی می توانند این ارتباط را ایجاد کنند.

    این کارشناس تاکید کرد: نمایشگاه های تخصصی هویت و شناسنامه آن صنعت است که توانمندی، تکنولوژی های به کار رفته، میزان تولید، میزان واردات، نوع تولید و واردات، نواقص، کمبودها، نیازها و توانمندی های آن صنعت به راحتی رویت شده و می توان به آنها پرداخت. بنابراین در اقتصاد مقاوتی که تولید و اشتغال از محورهای اساسی آن می باشد تمامی صنایع باید دارای نمایشگاه تخصصی باشند که بتوان نواقص و کمبود ها را بررسی و آنها را رفع کرد.

    این کارشناس با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه تجهیزات آشپزخانه صنعتی، رستورانی، فست فود، هتل و صنایع وابسته که بین روزهای 19 تا 23 آبان ماه در شهر آفتاب برگزار شد گفت: استقبال مناسب از این نمایشگاه انجام شد که نشان دهنده دریافت سیگنال بازده سرمایه در این بخش است و تعداد زیادی از تولید کنندگان این صنعت، برای سال بعد هم ثبت نام کردند.

    وی تاکید کرد: این نوع نمایشگاهها برای به روزرسانی هتلها و رستورانهای موجود و هتلهای در حال احداث فرصت مناسبی است. همچنین تجهیزکنندگان هتل و رستورانها، تالاردارها، کترینگ خودروسازها، کترینگ ایرلاین ها می توانند از این رویدادها استفاده کنند. اما باید تمهیداتی اندیشیده شود تا در دوره های آتی، محصولات کشور بتوانند با مشابه خارجی رقابت کنند و صادر شوند.

    به گفته قاسمپور، در کشورهای توسعه یافته صنایع نه تنها نمایشگاه تخصصی دارند بلکه این روند به طرف نمایشگاه های فوق تخصصی پیش رفته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو