مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان کرمانشاه:

یک ماه پیش به نظام مهندسی تذکر داده بودیم

عصر ساختمان- مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان کرمانشاه با بیان این که یک ماه پیش نسبت به روند ساخت و سازها به نظام مهندسی ساختمان استان تذکر داده بودیم، گفت: راه و شهرسازی نظارت مستقیم بر ساخت و ساز ندارد و بازرسان راه و شهرسازی مشکلات ساخت و ساز ساختمان ها را در قالب نامه‌ای به سازمان نظام مهندسی ساختمان تذکر داده و مواردی که خارج از ضوابط بوده را به نظام مهندسی اعلام کرده بود.

یک ماه پیش به نظام مهندسی تذکر داده بودیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، مسعود شریفی  با بیان این که یک ماه پیش نامه‌ای را به سازمان نظام مهندسی استان کرمانشاه درباره ایمنی برخی از ساختمان‌ها ارسال کرده بودیم ، گفت: نسبت به ایمنی واحدهای مسکونی به سازمان نظام مهندسی تذکر داده بودیم.  

    وی ادامه داد: در بخشی از این نامه که یک ماه پیش ارسال شده، آمده است که در بسیاری از ساختمان‌های در حال ساخت دیوارهای پیرامونی و نما به درستی با سازه  اتصال نداشته و مهار نشده است.

    شریفی گفت: در این نامه گفته بودیم که با توجه آیین نامه طراحی ساختمان‌ها در برابر زلزله و همچنین دستورالعمل طراحی سازه‌ای و الزامات و ضوابط عملکردی و اجرایی نمای خارجی ساختمان‌ها، دیوارهای خارجی باید قادر به پذیرش نیروها و تغییر مکان نسبی ناشی از بارهای جانبی باشند و به وسیله اتصالات به سازه متصل شوند.

    مدیر کل اداره راه وشهرسازی استان کرمانشاه تاکید کرد: راه وشهرسازی نظارت عالیه بر ساخت و ساز دارد و نظارت مسقیم ندارد. بازرسان راه و شهرسازی مشکلات ساخت و ساز ساختمان‌ها را در قالب نامه‌ای به سازمان نظام مهندسی ساختمان تذکر داده و مواردی که خارج از ضوابط بوده را به نظام مهندسی اعلام کرده بود.   

    شریفی در پاسخ به این پرسش که آیا سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، تذکر اداره راه و شهرسازی را مورد پیگیری قرار دادند، گفت: معمولا مدتی پس از هشدار، رسیدگی سازمان‌ها و نهادها را پیگیری می‌کنیم.   وی در پاسخ به این پرسش که سازمان نظام مهندسی، اصلاح روند ساخت وساز را پیگیری کرده بود، گفت: بهتر است به این مسائل در شرایط بهتری بپردازیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو