مدیران خودروعصر اعتبار

بهره‌برداری مجدد از بیمارستان‌های تخریب شده تا پایان سال

تخریب ۱۹۰ خانه بهداشت در زلزله

عصر ساختمان- معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت حتما شکایت خود را علیه متخلفان ساخت بیمارستان‌های تخریب شده، تنظیم خواهد کرد و دستگاه‌های مسئول، پیمانکاران و ناظران باید پاسخگوی اقدامات خود باشند.

تخریب ۱۹۰ خانه بهداشت در زلزله
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، سید محمدهادی ایازی  با بیان اینکه متاسفانه دو بیمارستان در شهرستان اسلام‌آباد و  سرپل ذهاب بر اثر وقوع زلزله در استان کرمانشاه تخریب شدند، اظهارکرد: وزارت بهداشت حتما شکایت خود را علیه متخلفان ساخت بیمارستان‌های تخریب شده، تنظیم خواهد کرد و دستگاه‌های مسئول، پیمانکاران و ناظران باید پاسخگوی اقدامات خود باشند چراکه 265 بیمار در همان زمان در این بیمارستان بستری بودند و اگر این بیمارستان کامل تخریب می‌شد، مسلما ما شاهد مشکلات بسیاری برای تمام این افراد بودیم.

    وی اضافه کرد: بیمارستان اسلام‌آباد توسط وزارت راه و شهرسازی ساخته و به ما واگذار شد و در فروردین‌ماه امسال مورد بهره‌برداری قرار گرفت ولی متاسفانه نظیر برخی بناهای دیگر که درگذشته ساخته‌شده بودند، در این زلزله تخریب شد.

    معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت ادامه داد: پیمانکار بیمارستان اسلام‌آباد با حکم دادستان بازداشت شده بود اما با توجه به اینکه پیمانکار متعهد بوده که برای این بیمارستان مقاوم‌سازی مجدد انجام دهد، با قید وثیقه آزاد شد و از دو روز گذشته عملیات مقاوم‌سازی و اصلاح ابنیه را آغاز کرده‌اند.

    ایازی تاکید کرد: طی بازدیدی که ما از مناطق زلزله‌زده داشتیم، سازوکاری را طراحی کردیم که باعث شد بیمارستان قدیم اسلام‌آباد از روز گذشته وارد فاز عملیاتی شود و به مردم خدمات ارائه کند. برای دو بیمارستان دیگر نیز پیش‌بینی کرده‌ایم تا طی سه ماه آینده به بهره‌برداری برسند.

    وی با تاکید بر اینکه استحکام و مقاومت ساختمان‌های نوساز به‌ویژه درمانی از اهمیت زیادی برخوردار است،گفت: امیدواریم دستگاه‌های نظارتی ورود جدی‌تری به مسئله مقاوم‌سازی و استحکام ساختمان‌ها داشته باشند تا مهندسان و ناظران اقدامات کنترلی خود را در طول ساخت به‌طورجدی تر دنبال کنند.

    انتقال 30 کانکس بهداشتی به مناطق زلزله‌زده

    معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: 30 کانکس به‌عنوان خانه بهداشت موقت به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه منتقل خواهند شد که انتقال این کانکس‌ها صورت گرفته است.

    ایازی با بیان اینکه ما بنا داریم تمام زیرساخت‌های نظام سلامت که در زلزله کرمانشاه تخریب شده را با مشارکت خیرین بازسازی کنیم، عنوان کرد: 190 خانه بهداشت در زلزله کرمانشاه تخریب شده است اما خوشبختانه ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا با مشارکت خیرین تمام آن‌ها را بازسازی کنیم. هفت مرکز سلامت نیز در این زلزله تخریب‌شده که آن‌ها را نیز بازسازی خواهیم کرد.

    وی در خصوص ارائه خدمات بهداشت و درمانی وزارت بهداشت در مناطق زلزله‌زده تاکید کرد: ما باید حتما اقداماتی را به‌منظور پیشگیری از بیماری‌های واگیردار در این مناطق انجام دهیم همچنین مراقبت از مادران و نوزادان نیز با توجه به تولد سه نوزاد طی این ایام در مناطق زلزله‌زده، ازجمله مسائلی است که باید دنبال شود.

    معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه اکنون تیم‌های بهداشت محیط ما در مناطق زلزله‌زده مستقر هستند، افزود: مسئله سلامت روان نیز در شرایط فعلی بسیار حائز اهمیت است؛ در حال حاضر 40 روانپزشک و روانشناس در این مناطق حضور دارند.

    نگرانی از سازماندهی‌نشدن حجم بالای کمک‌های مردمی در مناطق زلزله‌زده

    ایازی در ادامه اظهار کرد: خوشبختانه ما شاهد حجم بالایی از کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان کرمانشاه بودیم که جای قدردانی بسیاری از مردم شریف ایران دارد اما ما نگرانیم که اگر این حجم امکانات مردمی به‌درستی سازمان‌دهی نشود،بخشی از آن‌ها با آسیب جدی روبرو شود.

    وی در پایان اظهارکرد: نیروهای کمکی وزارت بهداشت از همان ساعات اولیه زلزله کرمانشاه در منطقه استقرار یافتند و تاکنون به 12 هزار مصدوم در شهرستان‌های سرپل ذهاب، اسلام آباد کرمانشاه خدمات درمانی ارائه کرده‌اند و بخشی از آسیب دیدگان نیز به بیمارستان‌های تهران، البرز و همدان منتقل شدند. همچنین در بیمارستان طالقانی کرمانشاه 700 مصدوم بستری شدند که روی 300 نفر از آنان عمل جراحی صورت گرفت که این امر حجم بالای اقدامات وزارت بهداشت را نشان می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو