مدیران خودروعصر اعتبار

راهنمای قیمتی خرید آپارتمان نوساز

عصر ساختمان- طی حدود سه ماه اخیر قیمت پیشنهادی سازنده‌ها برای فروش آپارتمان‌های نوساز بدون پیروی از قاعده خاصی افزایش یافته و این در حالی است که قیمت قطعی معاملات ثبت شده عمدتا تا ۵ درصد پایین‌تر از قیمت پیشنهادی است.

راهنمای قیمتی خرید آپارتمان نوساز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان » به نقل از دنیای اقتصاد، آپارتمان نوساز در سال‌های اخیر همواره در صدر تقاضای خریداران مسکن قرار داشته و عمدتا بین 40 تا 55 درصد از معاملات ماهانه مسکن به این گروه از املاک تعلق دارد. از طرفی تمایل متقاضیان خرید به تملک آپارتمان‌های نوساز در دوره‌های رکود و رونق یکسان بوده است. بنابراین سازنده‌ها با علم به مطلوبیت بالای واحدهای نوساز برای خریداران، قیمت پیشنهادی خود را تعیین می‌کنند.

    اگرچه قیمت پیشنهادی بالاتر برای واحدهای نوساز با توجه به تاثیرپذیری بسیار زیاد قیمت مسکن از پارامتر سن بنا دور از انتظار نیست، اما در ماه‌های اخیر که روند ورود بازار مسکن از پیش‌رونق به رونق قدری سرعت گرفته است، انتظار افزایش قیمت ملک در میان برخی سازنده‌ها نیز به شکل تصاعدی رو به افزایش گذاشته است؛ طوری که به هیچ وجه حاضر نیستند واحدهای در اختیار خود را به بهایی که یک ماه قبل معامله کرده‌اند، بفروشند. آنها قصد دارند در فضای خروج تدریجی از رکود، قیمت‌ها را روی هر معامله جدید افزایش دهند و به این ترتیب چرخه افزایش مستمر قیمت ملک در بازار را به حرکت درآورند تا سود بیشتری از ساخت‌وسازهای فعلی و آتی عایدشان شود. در این بازار لازم است متقاضیان خرید آپارتمان نوساز از کم و کیف قیمت آخرین معاملات منطقه‌ای که در آنجا قصد خرید خانه را دارند، مطلع باشند. در واقع بهترین راهنمای مطلع شدن از ارزش واقعی آپارتمان نوساز در حال حاضر، مراجعه مستقیم به بهای آخرین معاملات صورت گرفته در این گروه از آپارتمان‌ها است. در جدول زیر قیمت آپارتمان‌های نوساز و تازه‌ساز با سن بنای حداکثر سه‌سال گردآوری شده است، اما متقاضیان خرید می‌توانند با مراجعه به «سامانه اطلاعات بازار املاک ایران» به نشانی «www.hmi.mrud.ir» در جریان آخرین قیمت آپارتمان‌های نوساز قرار بگیرند تا در صورتی که سازنده‌ها اصرار به افزایش قیمت بی‌دلیل نسبت به آپارتمان‌های فروخته شده اخیر را داشتند، با چشم باز درباره معامله خود تصمیم بگیرند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو