مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل دفتر نوسازی و بهسازی بنیاد مسکن خبر داد

کلنگ احداث اولین خانه ها زده شد

عصر ساختمان- مدیرکل دفتر نوسازی و بهسازی بنیاد مسکن با اعلام اینکه هموطنان عزیز زلزله زده از روز شنبه می توانند با معرفی بانک مسکن به برای عقد قرارداد و دریافت تسهیلات احداثی و مرمت به شعب بانکها مراجعه کنند، خبر داد: امروز کلنگ احداث حدود ۳۰ واحد تخریب شده در جریان زلزله استان کرمانشاه زده شد.

کلنگ احداث اولین خانه ها زده شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مجید جودی اظهار کرد: در جریان زلزله استان کرمانشاه تا امروز بالغ بر 21 هزار واحد مورد ارزیابی قرار گرفته که برآورد ما این است 4500 واحد احداثی شهری و 11 هزار واحد روستایی داریم که به طور کامل تخریب شده اند. 15 هزار واحد نیز قابل مرمت است.

    وی افزود: ستادهای معین بنیاد مسکن همزمان با ارزیابی واحدها آواربرداری را نیز انجام دادند که بالغ بر 300 واحد آواربرداری شده است. البته آواربرداری به این سادگی نیست. باید خاک را جابه جا کنیم که مردم اسباب و اثاثیه یا مصالح قابل استفاده خود را بردارند. بعد احراز مالکیت انجام شود که مشکلات حقوقی پیش نیاید.

    مدیرکل دفتر نوسازی و بهسازی بنیاد مسکن با بیان اینکه همزمان با احداث، آواربرداری تمام می‌شود گفت: تا کنون حدود 30 واحد پی کنی انجام شده و می توان گفت احداث و کلنگ زنی از امروز آغاز شده است.

    جودی درخصوص تسهیلات بانکی نیز تصریح کرد: امروز با بانکهای عامل جلسه داشتیم. خوشبختانه این اولین بازسازی در جریان زلزله های کشور است که با وجود آنکه تنها یک هفته از وقوع حادثه گذشته هم اعتبارات توسط دولت تصویب شده، هم بانکهای عامل را تعیین کرده و هم بانکهای عامل به استانها اعلام کردند.

    وی اظهار کرد: بانکها اعلام آمادگی کرده اند از روز شنبه متقاضیان می توانند با معرفی بانک مسکن به برای عقد قرارداد و دریافت تسهیلات به شعب مراجعه کنند.

    مدیرکل دفتر نوسازی و بهسازی بنیاد مسکن، مبلغ تسهیلات برای مناطق شهری را 35 و برای مناطق روستایی 25 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: همچنین 6 میلیون تومان کمک بلاعوض برای شهرها و 5 میلیون تومان برای روستاها در نظر گرفته شده است.

    به گفته جودی، همچنین برای اسکان موقت شهری 5 میلیون تومان و برای مناطق روستایی 3 میلیون تومان تصویب شده  و فرمهای اسکان موقت آماده شده است. هر خانواده ای تعیین تکلیف شد یا نقدا مبلغ اسکان موقت را به آنها پرداخت می کنیم یا اگر تمایل به استفاده از کانکس داشتند، در کانکس مستقر می شوند. برای این منظور 11 هزار کانکس در نظر گرفته شده که ظرف یک ماه آینده به مردم تحویل می دهیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی