مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

مسکن اجتماعی هنوز پا در هواست!

عصر ساختمان- با وجود گذشت بیش از ۹ ماه از ابلاغ مصوبه مسکن اجتماعی، بحث بودجه این طرح هنوز لاینحل مانده و به مرحله اجرا نرسیده است.

مسکن اجتماعی هنوز پا در هواست!
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، دولت یازدهم از ابتدای تشکیل در سال 1392 طرح مسکن اجتماعی را به عنوان یک مدل پیشنهادی ارایه کرد تا اینکه نهایتا در سوم اسفندماه 1395 جزییات این طرح به تصویب هیات وزیران رسید. بر اساس آن مقرر شد سالیانه 100 هزار واحد در قالب مسکن اجتماعی و مسکن حمایتی با مسوولیت بنیاد مسکن تامین شود؛ طرحی که هنوز روی کاغذ باقی مانده است.

    در شرایطی که اقدام دولت در تشکیل صندوقهای پس انداز مسکن از جمله خانه اولی ها تا حدودی با موفقیت همراه بوده اما مسکن اجتماعی به عنوان طرح کمک به اقشار پایین جامعه روی کاغذ باقی مانده است.

    با اینکه در ماه‌های اخیر، مسوولان از اجرای قریب الوقوع مسکن اجتماعی خبر دادند، هنوز خبری از اجرای جدی این طرح نشده است. تا اینکه وزیر راه و شهرسازی در روزهای اخیر اذعان کرد: برای افراد کم درآمد جامعه وزارت راه، طرح مسکن اجتماعی را ارائه کرده بود که به علت عدم اختصاص ریالی در بودجه نتوانستیم آن را اجرایی کنیم.

    این در حالی است که 10 تیرماه سال جاری، حامد مظاهریان ـ معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ـ به ایسنا گفته بود: مسکن اجتماعی از ابتدای سال جاری با هدف تامین سالیانه 100 هزار مسکن برای اقشار کم درآمد کلید خورده است.

    پس از در تاریخ 17 تیرماه رییس بنیاد مسکن در  گفت و گو با ایسنا به نبود منابع اذعان و اعلام کرد: با آقایان سیف و نوبخت جلساتی را به منظور تامین مالی مسکن اجتماعی برگزار کرده‌ایم و گام به گام به تکمیل منابع نزدیک می‌شویم.

    علیرضا تابش در حاشیه آن جلسه اعلام کرد که پس از تایید منابع مالی مسکن اجتماعی توسط بانک مرکزی و هیات دولت، نشستی با خبرنگاران در این خصوص برگزار می کند که هنوز خبری از این نشست نیست.

    جواد حق شناس ـ معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن ـ هم پنجم مهرماه در گفت و گویی اظهار کرد: تاکنون هیچگونه منابع مالی و تسهیلات بانکی برای اجرای طرح مسکن اجتماعی و حمایتی اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه اختصاص نیافته و در این طرح برای تامین سالیانه 100 هزار واحد مسکونی اقشار کم درآمد جامعه قرار است 2400 میلیارد تومان تسهیلات بانکی و 420 میلیارد تومان یارانه دولتی پرداخت شود اما تاکنون با وجود پیگیری های بنیاد مسکن هیچ اعتباری برای این طرح در نظر گرفته نشده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو