مدیران خودروعصر اعتبار

دبیر کارگروه تخصصی بیمه و بازسازی مدیریت بحران خبر داد

پرداخت خسارات زلزله زدگان در قالب بیمه‌نامه‌های معتبر

عصر ساختمان- دبیر کارگروه تخصصی بیمه و بازسازی و بازتوانی مدیریت بحران گفت: پس از اینکه شرایط امداد و نجات را طی کرده و به شرایط پایدار برسیم، می‌توانیم اقداماتی لازم برای پرداخت خسارات در قالب بیمه نامه های معتبر را انجام دهیم و برای تحقق این مهم از زمان وقوع زلزله هماهنگی‌های لازم با بیمه مرکزی ایران و شرکت‌های بیمه ای که متولی این کار در کارگروه بوده، انجام شده است.

پرداخت خسارات زلزله زدگان در قالب بیمه‌نامه‌های معتبر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مجید عبداللهی گفت: با وقوع زلزله در برخی از شهرها و روستاها استان کرمانشاه و حسب تقسیم کار و ماموریت های محوله به کارگروه مذکور به عنوان یکی از کارگروه‌های 14 گانه سازمان مدیریت بحران کشور هماهنگی لازم  جهت اعزام ماشین‌های آواربرداری،حمل زباله و آتش نشانی در کوتاه ترین زمان ممکن ابتدا با استفاده از ظرفیت شهرداری‌های شرق استان کرمانشاه که آسیب بسیار کمتری دیده بودند و سپس از استان‌های همجوار مناطق زلزله زده، انجام شد.

    دبیر کارگروه تخصصی بیمه و بازسازی مدیریت بحران با بیان اینکه مأموریت‌هایی که در حوزه مدیریت بحران به معاونت هماهنگی امور عمرانی وزارت کشور واگذار شده در چند حوزه قابل دسته بندی است، اظهار کرد: در دسته اول و در خصوص بیمه، تمامی اماکن و ماشین‌آلاتی که بیمه داشته واز قبل بیمه شده باشند امکان پرداخت خسارت‌های بیمه‌ای نسبت به تعهدات بیمه‌ای که برای آنها پیش بینی شده قابل انجام است و هماهنگی‌های لازم به منظور پرداخت بیمه با بیمه مرکزی ایران و شرکت‌های بیمه انجام شده است.

    وی ادامه داد: موضوع بعدی که در این کارگروه پیگیری و مورد اقدام قرار گرفت موضوع انتقال و تدفین متوفیان است که یکی از اضطراری‌ترین اقداماتی بوده که بعد از این حوادث  انجام می شود. اگرچه به استناد بند 13 ماده 55 قانون شهرداری، شهرداری‌ها متولی انتقال، تدفین متوفیان وتامین تجهیزات مربوطه در شرایط عادی هستند، اما در هنگام اضطرار و وقوع حوادث نیز این ماموریت و مسئولیت توسط شهرداری‌ها در شهرها و دهیاری‌ها در روستاها انجام می شود.

    عبداللهی اضافه کرد: به همین منظور هماهنگی‌های لازم با پزشکی قانونی کشور که مرجع صدور جواز دفن است از همان ابتدای ساعات اولیه صورت گرفت و با صدور مجوزهای قانونی جواز دفن جان باختگان این حادثه صادر و به خانواده‌هایشان تحویل داده شد و بحث انتقال و تدفین آنها نیز انجام شد.در حال حاضر نیز همکاران ما در پزشکی قانونی کرمانشاه مستقر هستند و مدیریت این کار را برعهده دارند.

    دبیر کارگروه تخصصی بیمه و بازسازی و بازتوانی مدیریت بحران با بیان اینکه یکی دیگر از کارهای این کارگروه تأمین لجستیک و ماشین‌آلات آوار برداری است، گفت: در همان ابتدای حادثه ماشین‌آلات مورد نیاز برای آوار برداری، بیل مکانیکی، لودر و کمپرسی از مناطق مختلف استان و شهرداری‌های شرق استان مانند کنگاور، سنقر و شهر کرمانشاه بسیج و برای بازگشایی معابر فرستاده شدند تا بتوانیم معابر را در شهر سر پل ذهاب که بیشترین آسیب را دیده بود، بازگشایی کنیم. همچنین با استفاده از ظرفیت شهرداری تهران و نیروهای مسلح  نیز ماشین آلات مورد نیاز برای استفاده در امر جستجو و آواربرداری در شهرها و روستاهای آسیب دیده استقرار یافتند.

    عبداللهی همچنین به مأموریت کارگروه مذکور در این زمینه اشاره کرد و افزود: مأموریت اعزام ماشین‌های حمل زباله به مناطق آسیب دیده یکی از مهمترین اقدامات اولویت دار است که در امر تامین بهداشت محیط بعد از بلایا وجود آنها در مناطق آسیب دیده ضرورت دارد. در حقیقت بایستی بهسازی محیط بعد از بلایا  مورد توجه قرار گیرد، زیرا در صورت بی توجهی ممکن است مشکلاتی از جمله  بیماری را به همراه داشته باشد. در این زمینه نیز هماهنگی لازم با شهرداری‌ استان ‌های همدان و کردستان و لرستان و شهرداری تهران انجام و تعداد13 دستگاه ماشین حمل زباله از شهرداری‌ها به همراه نیروی انسانی به روستاهای بزرگ و شهرهای آسیب دیده مانند قصر شیرین و سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی اعزام شدند تا زباله‌ها را جمع‌آوری کرده و محیط آلوده نشود و از مشکلات مربوط به این موضوع  نیز جلوگیری شود.

    دبیر کارگروه تخصصی بیمه و بازسازی و بازتوانی مدیریت بحران تصریح کرد: تأمین ماشین‌های آتش ‌نشانی نیز یکی از وظایف این کارگروه است و شهرداری در همان لحظات اول حادثه لجستیک آتش نشانی خود رابه مناطق ارسال کرده است و شهرداری‌های برخی از استان های کرمانشاه نیز ماشین‌های آتش نشانی خود را اعزام کرده‌اند. از طرفی خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده، قطع گاز و ایمنی برای وصل گاز رعایت شد و گزارشی از آتش سوزی بعد از زلزله نداشتیم و خوشبختانه با استقرار تیم‌های ایمنی این مشکلات به وجود نیامد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار