مدیران خودروعصر اعتبار

لزوم تهیه آئین نامه نظام صنفی ساخت و ساز

عصر ساختمان- رییس اتحادیه تاسیسات مکانیکی گفت: ۲۲ سال از زمانی که وزارت راه و شهرسازی باید آیین نامه ی نظام صنفی ساخت و ساز را تهیه کند گذشته اما هنوز هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

لزوم تهیه آئین نامه نظام صنفی ساخت و ساز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، بیژن عطارد رییس اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان با اشاره به وقوع زلزله اخیر در کرمانشاه اظهار کرد: براساس ماده 29 نظام مهندسی وزارت راه و شهرسازی باید آیین نامه ی نظام صنفی ساخت و ساز را تهیه کنند و به تصویب هیات وزیران برسانند اما این امر از سال 74 صورت نگرفته است.

    به گفته وی، مشخص شدن افرادی که صلاحیت ساخت و ساز دارند یکی از کارکردهای این آیین نامه بوده و به همین علت نامه نگاری ها و شکایات متعددی به سازمان های ذیربط داده شد اما اقدامی تا کنون صورت نگرفته است.

    وی، از وضعیت بازار تاسیسات ساختمانی گفت: کاهش ساخت و ساز در کشور تاثیر مستقیم بر بازار داشته به طوری که با افزایش این ساخت و ساز، این بازار هم در شرایط مطلوبی قرار خواهد گرفت. یکی دیگر از دلایل کسادی بازار بی اهمیتی افراد نسبت به تعمیر تاسیسات مکانیکی ساختمان بوده که از نمونه های آن می توان به ریزش ساختمان پلاسکو اشاره کرد.

    این مقام مسوول ادامه داد: کاهش نقدینگی و قدرت خرید مردم موجب شد تا میزان فروش و تعمیرات کسبه در این صنف روندی نزولی به خود بگیرد چرا که هم اکنون سیاست دولت برای کاهش نرخ تورم موجب شد تا میزان ساخت و ساز در کشور اندک شود.

    عطارد با توجه به اینکه در روند ساخت یک ساختمان عمدتا از تولیدات داخلی استفاده می شود تصریح کرد: نمونه های خارجی در روند ساخت ساختمان های مسکونی، تجاری و بیمارستانی به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند و شیرآلات، اتصالات و تاسیسات مکانیکی تولید داخلی عمدتا در ساختمان ها استفاده می شود.

    وی در این راستا تصریح کرد: برخورداری از پتروشیمی در کشور موجب شد تا در بخش تولید لوله های پروپیلنی به توانمندی لازم برسیم و دیگر نیازی به واردات خارجی به کشور نباشیم، درحالیکه در این بخش با مشکل مازاد تولید مواجه هستیم و بخش زیادی از تولیدکنندگان کالاهای خود را در انبار ها انباشت کرده اند.

    رییس اتحادیه تاسیسات مکانیکی همچنین اشاره کرد: میزان صادرات تاسیسات مکانیکی در کشور اندک بوده اما عراق، پاکستان و برخی از کشور های حاشیه خلیج فارس از جمله بازارهای هدف تولیدات داخلی بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار