مدیران خودروعصر اعتبار

نائب‌رئیس کانون انجمن‌های کارگران ساختمانی:

نرم افزارهای الکترونیک جایگزین سخت افزارها برای بازرسی کار می‌شود

عصر ساختمان- نائب‌رئیس کانون کارگران ساختمانی با اشاره به اینکه سامانه بیمه کارگران ساختمانی یکی از جدید ترین و به روز ترین بازرسی از کارگران ساختمانی را در دستور کار خود دارد گفت:در آینده ای نزدیک سخت افزارهای سنتی جای خود را به نرم افزار الکترونیک خواهد داد.

نرم افزارهای الکترونیک جایگزین سخت افزارها برای بازرسی کار می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، هادی ساداتی،نائب‌رئیس کانون انجمن‌های کارگران ساختمانی با اشاره به به بیمه کارگران ساختمانی گفت: پیرو اجرای آیین نامه قانون رفع موانع اجرایی بیمه کارگران ساختمانی مصوب سال 1391 مجلس شورای اسلامی سامانه ثبت نام ٬ پایش و بازرسی کارگران ساختمانی موصوف به سامانه رفاهی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با تلاش و پیگیری  معاونت رفاهی وزارت یعنی دکتر میدری و تدابیر و جدیت مدیرکل رفاهی دکتر گرجی پور و همکاران شان از مرداد ماه سال 94 راه اندازی و بیش از یکسال ضمن پایلوت قرار دادن 4 شهر ستان در استان های شمال جنوب غرب و مرکز کشور مسائل و مشکلات سامانه بررسی و بر طرف شد.

    وی با بیان اینکه از نیمه دوم سال95 سامانه به صورت رسمی و فراگیر در استان مازندران رونمایی و طی مدتی کمتر از سه ماه در کل کشور راه اندازی شد  افزود: روش کار سامانه این گونه است که کارگر ساختمانی اعم از متقاضی بیمه  یا بیمه شده در سامانه ثبت نام و اطلاعات شخصی خودرا درج می کند، پس از ثبت نام صحت درخواست کارگر توسط لینک های متصل به سامانه بررسی می شود .

    ساداتی افزود: دست اندر کاران این حوزه یعنی انجمن های صنفی کارگران ساختمانی وظیفه بازرسی و تکمیل فرایند اپلیکیشن را با پسورد و کد ویژه ای که هر انجمن مختص به خود در اختیار دارند که باید پس از بازرسی اشتغال به کار شخص مورد نظر را تائید نمایند و همزمان مسئولین نام نویسی شعب تامین اجتماعی شهر شهرستان و مراکز استان ها با کد وپسورد مختص به خودشان این مراحل و اطلاعات درج شده بازرسین انجمن ها را ملاحظه نموده و سپس اقدام به پذیرش کارگر ساختمانی می نماید.

    وی بیان کرد: لازم به ذکر است روش های سنتی و قدیمی که طی سال های گذشته انجام شده بود همراه با اشکال و فساد بود به گونه ای که سازمان تأمین اجتماعی با استفاده از بعضی نرم افزارهایی که هم اکنون بعنوان لینک کراس چک سامانه فعالیت مینمایند متوجه وضعیت متخلفین شده و بیمه پردازی تعداد کثیری از بیمه شدگان سالهای 89 لغایت 94 را قطع نمودند .

    نائب‌رئیس کانون انجمن‌های کارگران ساختمانی گفت:  سامانه موصوف با به کارگیری کلیه امکانات نرم افزاری گسترده دستگاه های مختلف یکی از جدید ترین و به روز ترین متد بازرسی از کارگران ساختمانی را در دستور کار خود دارد، به گونه ای که تمام دست اندر کاران اعم از بازرسین انجمن ها و مسئولین تأمین اجتماعی قاطعانه از طرح فوق استقبال نموده و این سامانه را بهترین روش برای پایش کارگران ساختمانی که به صورت پراکنده و گسترده فعالیت می کنند می دانند .

    وی اظهارداشت: مسئولین تأمین اجتماعی هم تمایل دارند حتی از روش بازرسی موصوف جهت سایر مشاغل و کارگاه های صنفی و صنعتی استفاده نمایند و به زودی قطعاً استفاده از سخت افزارهای سنتی جای خودرا به نرم افزارهای در خدمت دولت الکترونیک خواهد داد.

    ساداتی گفت: مهمترین بخش سامانه بازرسی انجمن ها است که باید با صداقت ٬امانت داری و صیانت از حقوق حقه هم صنفی ها یعنی کارگران ساختمانی همراه بوده و تاییدیه احراز اشتغال به کار کارگر ساختمانی را وفق وظیفه تعیین شده در ماده18 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار مصوب سال 92 مجلس شورای اسلامی تکمیل نمایند .

    وی بیان کرد: معتقدیم که این کار مهمترین وظیفه صنفی انجمن هاست که با کمک به کارگران ساختمانی واقعی اجازه سوء استفاده به سود جویان و سودا گران را ندهند و چنانچه انجمن ها در این حوزه که کاملاً کارشناسی شده و مدون  است کوتاهی می کنند و  به مجموعه صنفی و همکاران خود آشکارا خیانت کرده اند.

    ساداتی گفت: دستور کار صریح سامانه و خواسته مداوم مسؤلین و مقامات نامبرده وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بر این است که کارگر واقعی به سهولت و بدون دغدغه بدون پرداخت هیچ وجهی به عنوان حق بازرسی به سرعت بیمه شود .قطعاً همین امر موجب عدم رضایت بعضی سودجویان فرصت طلب که متأسفانه در انجمن های معدودی نفوذ کرده اند را در پی داشته و مورد اعتراض شدید آنهاست .

    این فعال صنفی گفت: اما همه کسانی که صادقانه ٬ مخلصانه و مسؤلانه در این حوزه فعالیت می کنند اعتقادی به خواسته های نامشروع سودجویان سودا گر نداشته و با تمام وجود ضمن استفاده از ابزارهای موجود سامانه هر روز با کمک همدیگر در این امر خداپسندانه جهادی شرکت نموده و به خدمت رسانی خود ادامه میدهند .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار