مدیران خودروعصر اعتبار

فروش مسکن روی تابلوی بورس کالا

عصر ساختمان- قیمت بالای مسکن باعث می‌شود جوانان تا به بلوغ کامل مالی نرسیده اند وارد فاز خرید مسکن نشوند و در طرف مقابل تورم و افزایش قیمت ها هر روز آنها را از خرید دور می‌کند. همین دلیلی شد تا فروش متری مسکن از طریق بورس کالا را در دستورکارقراربدهیم، و با ابزاری بتوانیم این کالای ناهمگن را در بازار به عرضه بگذاریم.

فروش مسکن روی تابلوی بورس کالا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، مدیرعامل بورس کالای ایران در برنامه زنده رادیویی با اشاره به مزایای این طرح اظهارکرد: هنگامی که این سازو کار به وجود آید، و فروش متری زمین محقق شود خانواده ها می‌توانند سرمایه گذاری در بخش مسکن را از کودکی برای فرزندانشان آغاز کنند. از طرفی پوشش ریسک افزایش قیمت در طولانی مدت نیز ناخودآگاه اتفاق خواهد افتاد و فرد میتواندریسکی که در صورت افزایش قیمت و تورم به وجود خواهد آمد را از این طریق پوشش دهد.
    البته بورس کالا هنوز به یک شاخص مناسب برای اینکه آن ابزار شرعی باشد، نرسیده است؛ این در حالی است که شاخص‌هایی در دنیا در این حوزه وجود دارد؛ ولی مطابق با شرع نیستند.
    وی با بیان اینکه با سلف مسکن، کار را شروع خواهیم کرد، تصریح کرد: سلف مسکن (پیش‌خرید نقدی با قیمت معین)، در مورد پروژه‌های انبوه جواب می‌دهد؛ به این معنا که پروژه‌هایی که پیمانکار بزرگ دارد می‌تواند در این حوزه استفاده شود؛ اما پروژه‌هایی که همه مردم بتوانند از آن استفاده کنند، هنوز در کشور وجود ندارد؛ البته فرض کنید این امکان وجود داشته باشد که سرمایه‌گذاری از سوی مردم صورت گیرد؛ آنگاه اگر مسکن هر چقدر گران یا ارزان شود، فرد متضرر نخواهد شد؛ این در حالی است که ممکن است برخی افراد پول کافی نداشته باشند تا آپارتمان 100 متری خریداری کنند، اما با این روش می‌توانند 20 متر از یک ملک را بخرند؛ یعنی پول خود را جایی ذخیره کرده‌اند، که متناسب با قیمت مسکن، ارزش می‌یابد و فرد همواره مطمئن است 20 متر مسکن دارد، و در نهایت به مرور می‌تواند متراژ آن را بالا برد
    وی ادامه داد: این طرح در حال مطالعه و رفع ایراد است. امیدوارم با همکاری سازمان ها و شرکت های مربوطه هرچه سریع تر این روش معامله را در بورس کالا راه اندازی کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو