مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل بانک مسکن:

سهم بخش مسکن در تسهیلات شبکه بانکی کشور به ۱۰.۳ درصد کاهش یافته است

عصر ساختمان:مدیرعامل بانک مسکن با بیان این که سهم پرداخت تسهیلات بانکی به بخش مسکن و ساختمان کشور به ۱۰.۳ درصد کاهش یافته ، گفت: بانک مسکن در ۹ ماه نخست سال جاری ۱۲۱ هزار میلیارد ریال به این بخش ها تسهیلات پرداخت کرده است.

سهم بخش مسکن در تسهیلات شبکه بانکی کشور به ۱۰.۳ درصد کاهش یافته است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، محمدهاشم بت شکن روز شنبه همزمان با ششمین روز دهه مبارک فجر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: براساس آمار بانک مرکزی در 9 ماه نخست سال جاری حجم تسهیلات پرداختی نظام بانکی دو هزار و 644 هزار میلیارد ریال بود که بخش مسکن و ساختمان از آن 276 هزار میلیارد ریال سهم داشت.
    مدیرعامل بانک مسکن افزود: در این مدت از کل تسهیلات پرداختی شبکه بانکی، 10.3 درصد به بخش مسکن و ساختمان اختصاص یافته که این سهم در سال 1392 به میزان 12 درصد و در سال 1393 در سطح 11.8 درصد بوده است.
    بت شکن افزود: در 9 ماه نخست سال جاری در مجموع بانک مسکن برای 419 هزار واحد مسکونی به مبلغ 128 هزار میلیارد ریال تامین مالی کرده است.
    وی اظهار داشت: در این مدت بانک مسکن برای احداث 89 هزار واحد مسکونی، 27 هزار میلیارد ریال اختصاص داده و برای خرید 83 هزار واحد مسکونی نیز 24 هزار میلیارد ریال به خریداران تسهیلات پرداخت کرده است.
    به گفته وی، بانک مسکن در این مدت برای 90 هزار واحد مسکونی نیز تسهیلات جعاله به مبلغ 6 هزار و 987 میلیارد ریال در نظر گرفته و برای 232 هزار واحد مسکونی نیز 68 هزار میلیارد ریال توسط بانک مسکن سهم الشرکه اختصاص یافته است.
    مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به نقش این بانک در اجرای پروژه مسکن مهر نیز گفت: از آغاز احداث پروژه مسکن مهر، این بانک برای دو میلیون و 375 هزار و 660 واحد مسکن مهر قرارداد منعقد کرده که تاکنون از 499 هزار میلیارد ریال 460 میلیارد ریال آن به صورت تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.
    وی اظهار داشت: از این تعداد واحد مسکن مهر تاکنون یک میلیون و 600 هزار واحد به مبلغ 338 هزار میلیارد ریال به مرحله فروش اقساطی رسیده و از آن 28 هزار میلیارد ریال وصول شده است.
    وی با بیان این که بانک مسکن از ابتدای امسال برای 81 هزار واحد مسکن فرسوده شهری، 15 هزار میلیارد ریال در قالب مسکن مهر پرداخت کرده است، گفت: بانک مسکن در نظر دارد برای بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده برای 55 هزار واحد مسکونی در کل کشور تسهیلات پرداخت کند.
    وی با اشاره به سقف تسهیلات بافت های فرسوده شهری افزود: برای نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهری، بانک مسکن 500 میلیون ریال در شهر تهران، شهرهای بالای 200 هزار نفر 400 میلیون ریال و سایر شهرها 300 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می کند.
    مدیرعامل بانک مسکن درخصوص صندوق پس انداز خانه یکمی ها افزود: از اواسط خردادماه تاکنون 28 هزار نفر در سراسر کشور در این صندوق سپرده گذاری کرده اند که در مجموع منابع مالی آن به پنج هزار و 538 هزار میلیارد ریال رسیده است و به زودی پرداخت تسهیلات برای سپرده گذاران در این صندوق آغاز می شود.
    وی گفت: بانک مسکن برای خرید خانه یکمی ها در شهر تهران 800 میلیون ریال، شهرهای بالای 200 هزار نفر؛ 600 میلیون ریال و برای سایر شهرها 400 میلیون ریال تسهیلات در نظر گرفته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو