مدیران خودروعصر اعتبار

یک مقام مسئول در بیمه ایران

وضعیت بیمه خسارت دیدگان زلزله تشریح شد

عصر ساختمان- محمد رضایی گفت: از ۶۸۰۰ مورد بیمه در استان کرمانشاه تنهاسه هزار مورد بیمه نامه بیمه ایران در این مناطق داریم.

وضعیت بیمه خسارت دیدگان زلزله تشریح شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، محمدرضایی، مدیر بیمه آتش سوزی بیمه ایران در خصوص جلسه شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه‌ای در استان کرمانشاه اظهار داشت:بیمه ایران تجارب زیادی در زمینه زلزله بم ، آذربایجان غربی، بندرعباس و بوشهر دارد و در همان روزهای اول به صورت سازماندهی شده کارشناسان شرکت بیمه ایران در منطقه حضور پیدا کردند و مسئولین در منطقه همه آماده باش بودند.

    وی افزود: در جلسه شورای هماهنگی شرکتهای بیمه‌ای استان کرمانشاه خواستار هماهنگی بیشتر همه بیمه ها شدیم تا هر شرکتی به تنهایی اقدام نکند زیرا باعث هدر رفتن زمان و هزینه خواهد شد چرا که باید از امکاناتی که هست به صورت یکسان بهره برد.

    وی ادامه داد: کلیه شرکتها در محل مستقر هستند و تا پرداخت کلیه موارد بیمه‌ای از محل خارج نخواهد شد.

    سه هزار مورد بیمه ایران در روستاهای استان کرمانشاه داریم/ دو سال پیش همه روستاها در کرمانشاه بیمه ایران بودند

    رضایی گفت: از 6800 مورد بیمه در استان کرمانشاه تنهاسه هزار مورد بیمه نامه بیمه ایران در این مناطق داریم و در تمامی روستاها بیمه نامه داریم که البته ممکن است تنها در یک روستا حدود 10 تا 15 مورد باشد.

    وی تصریح کرد: دو سال پیش قراردادی با شهرداری کرمانشاه بستیم که بر اساس آن قرارداد کلیه روستاهای استان کرمانشاه بیمه ایران بودند اما متاسفانه امسال نرخ بیمه نامه بسیار پایینی را پیشنهاد دادند که ما آنها را بیمه نکردیم.

    این مدیر در بیمه ایران ادامه داد: دو سال پیش کل حوادث در کرمانشاه بیمه بود اما امسال از سوی یکی از بیمه های بخش خصوصی که گفته می شود  بیمه ارمان است بیمه شدند، که تنها بیمه اتش سوزی را شامل شد این در حالی است که دو سال گذشته بیمه ایران کلیه حوادث و از جمله سیل و زلزله را نیز شامل می شد.

    وی گفت: در صورتی که این اتفاق دو سال پیش رخ می‌داد هر یک از خانه های روستایی استان کرمانشاه از ما 15 میلیون تومان خسارت دریافت می‌کردند.

    رضایی خاطر نشان کرد: البته در حال حاضر نیز طرح هایی داریم که به صورت تخصصی مخصوص روستاییان است.

    وی گفت: دو روز اول حادثه خسارتهای شهری جمع آوری شدند و به دلیل تخریب زیاد در روستاها بعد از روز دوم وارد روستاها شدیم.

    وی ادامه داد: تمامی موردهایی که در شهر برآورد خسارت می شوند همان موقع چک را در محل پرداخت می کنیم و در صورتی که خسارت در روستا باشد فردای همان روز در محل به بیمه گذار  پرداخت خواهد شد.

    4 میلیارد و 200 میلیون تومان تاکنون از سوی بیمه ایران پرداخت شده است

    رضایی تصریح کرد: هزار و دویست مورد را تا 26 آبان ماه کارشناسی کردیم و 4 میلیارد و 200 میلیون تومان نیز تاکنون پرداخت کردیم و از 27 آبان ماه هم چک های خسارت را پرداخت خواهیم کردو تا اخر هفته کل صنعت تعهدات خود را اجرا خواهد کرد.

    وی افزود: البته تعدادی از بیمه‌گذاران ما به دلیل آسیب هایی که خودشان و یا اقوامشان دیده‌اند در محل حضور ندارند و در بیمارستانها هستند و به دلیل عدم حضورشان نمی‌توانیم کارشناسی درستی داشته باشیم.

    وی گفت: البته برآورد ما این است که تا بیش از 50 میلیارد تومان تعهدات بیمه نامه بیمه ایران باشد.

    وی گفت: در مجموع ما سه نوع بیمه نامه؛بیمه نامه جامع روستاییان، بیمه نامه حامی که دراین بیمه نامه خسارت خودرو، معیشت و درمان نیز لحاظ شده و بیمه نامه اصناف که همه فروش داشته است.

    وی در مورد خودروهایی که در زلزله آسیب دیدند نیز گفت: کسانی که بیمه نامه طرح حامی داشتند بر اساس قیمت خودرو از 8 میلیون تومان تا 50 میلیون تومان تحت پوشش بیمه بودند اما متاسفانه 7درصد خودوها بیمه بدنه نداشتند.

    وی گفت: حق بیمه ها از 25 هزار تومان برای تعهد خودرو 15 میلیون تومانی تا  2.5 میلیون تومان برای خودروی یک و نیم میلیاردی است.

    تصویب راه‌اندازی صندوق خسارتهای غیرمترقبه از سوی مجلس

    وی گفت: تقاضا کردیم صندوق خسارتهای غیرمترقبه در مجلس که 6 سال است مطرح شده و به جایی نرسیده هر چه زودتر به تصویب برسد زیرا تمام دنیا و کشورهای همسایه ما اعم از کشورهای اروپایی ژاپن و ترکیه  این بیمه حوادث طبیعی را اجرایی کردند و معاملاتی در این کشورها می‌شود بدون این بیمه نامه صورت نمی پذیرد و ما امیدواریم امسال این بیمه نامه به تصویب برسد که از مزیت آن کل کشور استفاده کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو