مدیران خودروعصر اعتبار

عملکرد شهرداری تهران در مناطق زلزله زده تشریح شد

عصر ساختمان- معاون خدمات شهری شهرداری تهران با ارائه گزارشی، جزئیات ۳ فاز خدمت رسانی پرسنل شهرداری به زلزله زدگان غرب کشور را تشریح کرد .

عملکرد شهرداری تهران در مناطق زلزله زده تشریح شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از  مهر، مجتبی یزدانی در نامه ای به شهردار تهران گزارشی از عملکرد نیروهای شهرداری تهران در مناطق زلزله زده را تشریح کرد.

    فاز صفر:

    با توجه به اینکه زلزله فوق در شهر تهران نیز احساس شد ، ستاد مدیریت بحران شهر تهران در همان دقایق اولیه با حضور جانشین شهردار در ستاد مدیریت بحران شهر تهران تشکیل جلسه داده و نیروهای ستادی و عملیاتی جهت آمادگی و مقابله در شرایط اضطرار به حالت آماده باش قرار گرفته و تصمیمات و تدابیر مدیریتی و اجرایی در مورد شهر تهران اتخاذ گردید تا در صورت بروز هر گونه حادثه ای، امکان اقدام مناسب در کوتاهترین زمان ممکن فراهم آید.

    فاز یک:

    صبح روز یکشنبه مورخ 96/8/21 شهردار محترم تهران در ستاد مدیریت بحران شهر تهران حضور یافته و با رصد تدابیر صورت گرفته مبنی بر عدم وجود مشکلی در شهر تهران و شدت بروز حادثه فوق در استان کرمانشاه، با مسئولین استان فوق (استاندار- معاون عمرانی استاندارو شهرداران شهرهای درگیر زلزله) تماس حاصل شد.
    معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران نیز طی هماهنگی بعمل آمده، نسبت به اعزام اکیپ های عملیاتی سازمان آتش نشانی، سازمان بهشت زهرا(س)، شرکت شهر سالم، سازمان بسیج شهرداری تهران، ستاد مدیریت بحران و سامانه 137 جمعاً به تعداد 600 نفر نیرو جهت عملیات امداد و نجات (72 ساعت طلایی در زمان وقوع بحران) و با امکاناتی به شرح ذیل به استان کرمانشاه اعزام نموده که در ذیل استانداری آن استان، شروع به خدمات رسانی نمودند.

    فاز دو:

    با اتمام مرحله امداد و نجات(فاز 1)، فاز 2 عملیات شهرداری تهران در استان کرمانشاه از تاریخ 27 آبان شروع شده و با تصمیمات متخذه فیمابین تا اطلاع ثانوی (حدود 3 هفته) ادامه خواهد یافت.

    طبق تصمیمات متخده، مسئولیت عملیات نظافت و رفت و روب در دو شهر سرپل ذهاب و قصرشیرین (40000 نفر ساکن و 50 کیلومتر مربع مساحت) و ثلاث (20000 نفر ساکن و 5 کیلومترمربع مساحت)، به شهرداری تهران واگذار گردید.

    با توجه به تصمیمات مدیریتی اتخاذ شده، مقرر گردید مناطق 14 و 20 در شهرهای سر پل ذهاب - قصرشیرین و ثلاث، صرفاً در خصوص "جمع آوری زباله و رفت و روب" و "نخاله برداری جزئی(بازگشایی معابر)"فعال شوند  و متناسب با اقدامات میدانی، امکانات مورد نیاز از تهران ارسال گردد. انتخاب شهرداران مناطق 14 و 20 جهت مدیریت عملیات در دو شهر مورد اشاره، به دلیل انضباط کاری و مالی آنها بوده است.

    همچنین در شهر تهران از طریق همراه سراهای شهرداری در 6 منطقه تهران (مناطق 3 – 6 – 8 – 11 – 14 – 20) اقدام به اسکان همراهان بیماران اعزامی از استان کرمانشاه و تامین مایحتاج این افراد کرده است.

    بنا بر این گزارش، محمدعلی نجفی شهردار تهران طی نامه ای از زحمات پرسنل داوطلب شهرداری تهران در زلزله غرب کشور تشکر و قدردانی کرد.

    در این نامه آمده است؛

    ضمن ارج گذاری و قدرشناسی از همشهریان عزیز تهرانی که بی هیچ تظاهری از صمیم دل برای یاری رساندن به هم میهنان خود به صحنه حادثه شتافتند و از هیچ کمک و مساعدتی فروگذار نکردند، برخود فرض می دانم از حضور فعال تعدادی از همکاران شهرداری تهران که داوطلبانه در شهرهای زلزله زده حاضر شدند و همچنین معاونت هایی که تمام بضاعت لجستیکی خود را در این شرایط به کمک زلزله زدگان آوردند، قدردانی کنم و انتظار دارم تلاش ها و مساعدت ها تا استقرار شرایط پایدار ادامه یابد

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو