مدیران خودروعصر اعتبار

بیت‌الهی خبر داد:

وقوع پس‌لرزه‌های با مقیاس کوچک و متوسط تا سه ماه آینده در استان

عصر ساختمان- مدیر بخش زلزله شناسی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، از برگزاری همایش ارایه یافته‌های علمی این مرکز در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه و سرپل ذهاب خبر داد.

وقوع پس‌لرزه‌های با مقیاس کوچک و متوسط تا سه ماه آینده در استان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از  وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا علی بیت الهی در این خصوص افزود: در این همایش، عملکرد و فعالیت‌های شبکه شتابنگاری این مرکز در منطقه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

    وی ادامه داد: در این همایش یافته‌های علمی گروه اعزامی در زمینه زلزله شناسی مهندسی و ژئوتکنیک، شهرسازی و معماری منطقه، سازه و مصالح و تاسیسات و نحوه حمل و نقل مدیریت بحران در زمان وقوع زلزله در استان کرمانشاه ارائه می شود.

    این عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه با وقوع این زلزله نادر و بی سابقه حداکثر تا 3 ماه آینده شاهد پس لرزه‌های زیادی با مقیاس کوچک و متوسط در این منطقه خواهیم بود، گفت: وقوع این زلزله به بزرگی 7.3 مقیاس امواج درونی در «ایالت لرزه زمین ساختی زاگرس» با زلزله خیزی بالا نادر بود، چرا که این منطقه همواره شاهد زلزله های کوچک و متوسط بوده است.

    دبیر کارگروه ملی زلزله یادآورشد: به احتمال زیاد با وقوع این زلزله مهیب تنش نهفته در زمین این منطقه آزاد شده و احتمال وقوع زلزله مشابه دیگری در این منطقه منتفی می شود زیرا انرژی زمین در این منطقه آزاد شده است.

    همایش ارایه یافته های علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی روز چهارشنبه اول آذر در محل این مرکز برگزار می شود.

    زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر شامگاه یکشنبه استان کرمانشاه را لرزاند. شدت این زمین لرزه به حدی بود که در اغلب استان های کشور احساس شد.

    محل وقوع استان کرمانشاه - حوالی ازگله - بوده است. این زمین لرزه در ساعت 21 و 48 دقیقه و در طول جغرافیایی 45.9 ، عرض جغرافیایی 34.84 و در عمق 11 کیلومتری زمین روی داده است. همچنین در ادامه ، زمین لرزه هایی به بزرگی 4.6 و 4 ریشتر این منطقه را لرزانده و پس لرزه های این زمین لرزه ادامه دارد.

    براساس آخرین اطلاعات اعلام شده، تاکنون در این زمین لرزه بیش از 436 نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند و تعداد مجروحان این حادثه دردناک 10 هزار و 179 نفر رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار