مدیران خودروعصر اعتبار

دوئل سیسکو و هوآوی بر سر توسعه شهرهای هوشمند

عصر ساختمان- دو کمپانی هواوی چین و سیسکو آمریکا دست به دوئل جدیدی برای توسعه شهرهای هوشمند / Smart Cities زده‌اند.

دوئل سیسکو و هوآوی بر سر توسعه شهرهای هوشمند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرآنلاین، مغز اصلی شهر هوشمند، پیکره بندی و مدیریت بر شبکه یکپارچه حسگرها و دیتا است که به عنوان مغز شهر هوشمند نمود می‌کند.

    این هفته و در کنگره جهانی شهرهوشمند در بارسلونای اسپانیا، سیسکو از پلتفرم مدیریت شهر هوشمند خود موسوم به Cisco Kinetic for Cities پرده برداری کرد که قادر به دریافت دیتای اینترنت هوشمند از ساختمان‌ها، چراغ‌های راهنمایی و دوربین‌های شهری است. سیسکو همچنین برنامه تجاری‌سازی شهر هوشمند خود را به نمایش گذاشت.

    سیسکو فناوری‌های شبکه‌ای خود را با پلتفرم اینترنت اشیای خود موسوم به Jasper IoT را در هم ادغام کرده اس و به گفته مونیش گتراپال مدیر واحد شهرهای هوشمند سیسکو، این پلتفرم را در بیش از 500 مکان برگزیده نصب و راه اندازی کرده است.

    به گفته وی، ایالات متحده بیشتر روی بحث بودجه و بازده اقتصادی شهر هوشمند تمرکز کرده است اما اروپا بر تاثیر شهر هوشمند بر پایداری و کیفیت زندگی تاکید بیشتری دارد.

    اما رهیافت هوآوی درباره شهر هوشمند متفاوت از سیسکو است. کمپانی چینی با توسعه مرکز عملیات هوشمند / IOC به عنوان مغز شهر هوشمند کار خود را جلو برده است.

    در پروژه هوآوی سیستم عصبی مرکزی، دیتا را از حسگرها و دوربین‌ها گرفته و با استفاده از پهن‌بند با سیم و بی سیم، پلتفرم‌های اینترنت اشیاء و سیستم عامل LiteOS آنها را برای شهر هوشمند عملیاتی می‌کند.

    هوآوی به شهر هوشمند مانند ارگانیسم موجود زنده می‌نگرد.

    به نظر می‌رسد دو کمپانی سیسکو و هواوی با دو رهیافت متفاوت، دوئل بزرگی را برای به دست آوردن بازار شهرهای هوشمند آغاز کرده‌اند و هر کدام که زودتر بتواند مغز شهرهوشمند را بقبولاند؛ بر بازار نوظهور غلبه خواهد کرد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی