مدیران خودروعصر اعتبار

معضل پروژه های بدون اولویت در پایتخت

عصر ساختمان- دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران معضل اصلی پایتخت را در اولویت قرار دادن پروژه های بی اولویت دانست و گفت: در بودجه سال آینده تلاش می شود بودجه ریزی عملیاتی شود.

معضل پروژه های بدون اولویت در پایتخت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر؛ محمدعلی کرونی  با اشاره به بازدید اخیر کمیسیون عمران و حمل و نقل از پروژه های عمرانی مناطق 7 و 8 ، افزود: در منطقه 7 برخی از پروژه ها که از سال ها قبل آغاز شده به دلیل عدم تخصیص بودجه سالیانه روند کندی داشتند. بعضی از این پروژه ها پروژه های اولویت دار بودند و برخی پروژه ها در لیست نیازهای اصلی منطقه قرار نداشته و متاسفانه پروژه های در اولویت به دلیل عدم تخصیص با رکود مواجه شده است.

    وی با بیان اینکه کمیسیون عمران بودجه سال 97 شهرداری در حوزه عمران و حمل و نقل را بر اساس اولویت بندی پروژه ها مشخص می کند، گفت: این اولویت ها بر اساس بازدیدهای میدانی و مشورت با مناطق انجام می شود و کمیسیون عمران قصد دارد به طور جدی به حوزه تخصیص بودجه ها ورود پیدا کند، زیرا در سال های قبل روال بر این بود که بودجه سالیانه در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی و کمیسیون ها پیشنهادات خود را ارائه می کردند، در نهایت نیز مشخص نبود بودجه نهایی بر اساس نظرات کمیسیون ها تعیین می شود یا خیر.

    دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید کرد: بازدیدهایی که طی این مدت انجام شده معضلات اصلی و اولویت های مهم مناطق را مشخص کرده و متوجه شدیم کدام پروژه ها بیشتر نیاز منطقه را برطرف می کنند. متاسفانه برخی از پروژه های بلاتکلیف مانده اولویت اصلی منطقه هستند که با بودجه ریزی عملیاتی می توانیم سرعت پیشرفت آنها را افزایش دهیم.

    وی ادامه داد: در منطقه 8 بیشتر پروژه های عمرانی به اتمام رسیده و دو پروژه با پیشرفت حدود 70 درصد باقی مانده است.

    هشدار در خصوص خطرزا بودن گود 17 متری

    کرونی در ادامه با بیان اینکه در منطقه 7 گودی 17 متری که از زمان تحکیم آن بسیار گذشته و در مرحله خطرناک رها شده است، افزود: پروژه فرهنگی مذهبی شهید مدنی نیاز سریع به ایمن سازی دارد که متاسفانه این پروژه در وضعیت خطرناکی رها شده است.

    وی با اشاره به اینکه 8 میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه تا مرحله اسکلت نیاز است، گفت: تلاش می کنیم هر چه سریع تر و در کوتاه ترین زمان به این نوع پروژه ها رسیدگی شود.

    دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: اولویت تخصیص اعتبار در بودجه با پروژه های بالای 50 درصد در اولویت است. در ادامه پروژه های در اولویت زیر 50 درصد و آخرین مرحله پروژه هایی که پیشرفت بالای 70 تا 80 درصد و اولویت کمتری دارند، به این پروژه ها تزریق مالی خاصی نخواهد شد، هر چند بتوان با اعتبار کمی آنها را به اتمام رساند.

    کرونی همچنین از بازدید برخی از اعضای کمیسیون عمران از خیابان 17 شهریور خبر داد و گفت: اهالی این منطقه و واحدهای تجاری دچار چالش جدی در این محدوده شده و در بازدیدی که به اتفاق شهردار منطقه داشتند پیشنهاد شد برنامه مشخصی برای حل معضل این پیاده راه ارائه شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی