مدیران خودروعصر اعتبار

صفری نماینده مردم کرمانشاه:

مسکن مهری باقی نمانده که مردم مناطق زلزله‎زده بخواهند قسط پرداخت کنند

عصر ساختمان- صفری، نماینده مردم کرمانشاه گفت: مردمی که در خانه‌های مسکن مهر بودند باید ماهیانه مبلغی را برای اقساط خانه پرداخت کنند اگر اکنون ساکنان این ساختمان‌ها بخواهند بازهم اقساطی را پرداخت کنند بسیار کم‌لطفی است زیرا دیگر خانه‌ای وجود ندارد.

مسکن مهری باقی نمانده که مردم مناطق زلزله‎زده بخواهند قسط پرداخت کنند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از رویداد24؛ صفری، نماینده مردم کرمانشاه گفت: مردمی که در خانه‌های مسکن مهر بودند باید ماهیانه مبلغی را برای اقساط خانه پرداخت کنند اگر اکنون ساکنان این ساختمان‌ها بخواهند بازهم اقساطی را پرداخت کنند بسیار کم‌لطفی است زیرا دیگر خانه‌ای وجود ندارد.


    محموله‌های اقلام امدادی و موردنیاز مردم زلزله‌زده، به‌صورت لحظه‌ای وارد کرمانشاه و مناطق آسیب‌دیده‌ می‌شوند. از غرب و شرق، شمال و جنوب و حتی خارج از کشور؛ مردم دست‌به‌دست هم دادند و کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را از راهی که شده به دست مردم آسیب‌دیده می‌رساند.


    یک هفته از زلزله مهیب کرمانشاه که صدها کشته و زخمی برجای گذاشت، می‌گذرد؛ اما تنها موضوعی که باعث دلگرمی می‌شد کمک‌ و همدردی مردم ایران بود. مردمی که با شنیدن خبر زلزله سرپا برای این درد سوگوار شدند.


    کسی این حجم از لطف و کمک انسان دوستانه را پیش‌بینی نمی‌کرد، اما خوشبختانه مهم‌ترین اقلام موردنیاز مردم، ازجمله چادر، پتو، مواد خوراکی، پوشاک و غیره به دست مردم آسیب‌دیده رسیده است و مشکلی از این بابت وجود ندارد. ولی باید توجه داشت این موارد موقتی است و باید سریعاً فکری اساسی برای برطرف کردن مشکلات مردم زلزله‌زده کرد. طبیعتاً حضور مردم در چادرها آن‌هم با فرارسیدن فصل سرما نمی‌تواند دائمی باشد و مهم‌ترین خواسته این روزهای مردم سرپناهی گرم و امن است تا زمانی که خانه‌هایشان ساخته و تعمیر شود.


    به گفته بسیاری از مسئولین و مردم، «کانکس» شاید بهترین گزینه برای مردم آسیب‌دیده باشد، زیرا هم محکم و گرم است و هم می‌توان چند ماهی را به‌صورت موقت در آن زندگی کرد. اکنون چادر، پتو و سایر اقلام موردنیاز به‌اندازه کافی در مناطق آسیب‌دیده وجود دارد و به نظر می‌رسد مردم کمک‌های نقدی خود را برای خرید کانکس یا کمک به بازسازی خانه‌ها هزینه کنند.


    از سوی دیگر گمان می‌رود که یکی دیگر از مشکل و نگرانی‌های مردم زلزله‌زده، صاحب‌خانه‌های مسکن مهر باشند. از همان لحظات اولیه وقوع زلزله و تخریب مسکن‌های مهر، انتقادات به نحوه ساخت این پروژه‌ عظیم شدت گرفت. این خانه‌ها حدود یک الی دو سال است که به مردم تحویل داده‌شده است و به دلیل اقساطی بودن آن‌ها، مردم حدود 17 الی 18 سال باید ماهیانه مبلغی را به‌عنوان قسط پرداخت کنند. ازآنجایی‌که این خانه‌ها دیگر قابل سکونت نیستند، دولت، نمایندگان مجلس و مسئولین مربوطه باید چاره‌ای بیندیشند تا مردم مجبور نباشند برای خانه‌ای که دیگر وجود ندارد، ماهیانه مبلغی را بپردازند.


    احمد صفری، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رویداد24، با اشاره به آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده و نیازهای مردم آسیب‌دیده‌، گفت: اکنون چادر موردنیاز مردم آسیب‌دیده است زیرا برخی از مردم هنوز چادر دریافت نکرده‌اند، زندگی مردم بسیار سخت است. پیشنهاد می‌کنم دولت اگر هزینه‌ای برای این مناطق می‌کند به‌صورت کانکس برای هر خانواده باشد تا بتوانند شب‌ها به‌راحتی در آن استراحت کنند.


    صفری بابیان اینکه مردم نمی‌توانند مدت زیادی در چادرها بمانند، تصریح کرد: به‌طور خوش‌بینانه حدود 5 الی 6 ماه دیگر خانه‌های تخریب‌شده‌ی مردم آماده می‌شود به همین علت کانکس می‌تواند به‌صورت موقتی جایگزین خوبی باشد. مردم این مناطق به وسایل گرمایشی هم نیاز دارند، از پوشاک تا بخاری؛ سیستم‌های گرمایشی به‌شدت در این مناطق موردنیاز است.


    این نماینده مجلس در ادامه تصریح کرد: به‌عنوان خدمتگزار مردم کرمانشاه، از تک‌تک مردم ایران تشکر می‌کنم و دست آن‌ها را می‌بوسم برای اینکه نشان دادند همیشه و در هر شرایطی در کنار هم هستند. چه در مقابل دشمنان و چه در مقابل این‌گونه حوادث طبیعی. مردم ایران مردمی نجیب و اصیل هستند که به‌موقع به داد مردم آسیب‌دیده کرمانشاه رسیدند.


    صفری با اشاره به نحوه توزیع اقلام کمکی میان مردم آسیب‌دیده، گفت: در روزهای اول توزیع امکانات با سختی و بدون مدیریت صورت می‌گرفت اما در چند روز اخیر خوشبختانه توزیع اقلام امدادی تا حدودی نظم و ساماندهی شده است. البته بنده معتقدم این اتفاق امری طبیعی است زیرا بسیاری از مسئولین بومی، خودشان دچار بحران شدند و بسیاری از آن‌ها خانه و خانواده خود را از دست دادند. مدیریت بحران در منطقه خود دچار بحران شده بود به همین علت معتقدم این نابسامانی تا حدودی طبیعی است اما مرکز استان باید از همان ابتدا یک مدیریت بحران را برای مناطق زلزله‌زده در نظر می‌گرفت.


    نماینده مردم کرمانشاه، به مبلغی که از سوی دولت برای آسیب دیدگان در نظر گرفته‌شده است، اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این بودجه در قبال خسارتی که به این مناطق واردشده است بسیار کم است و به‌مثابه ریختن یک قطره آب به درون دریا است. از سوی دیگر مردمی که در خانه‌های مسکن مهر بودند باید ماهیانه مبلغی را برای اقساط خانه پرداخت کنند اگر اکنون ساکنان این ساختمان‌ها بخواهند بازهم اقساطی را پرداخت کنند بسیار کم‌لطفی است زیرا دیگر خانه‌ای وجود ندارد. به‌طور مثال قسط مسکن مهرها را حذف کنند و قسط خانه‌های که جدید ساخته و یا تعمیر می‌شود را پرداخت کنند.


    احمد صفری ادامه داد: اکثر اقساط مسکن مهرها 18 ساله هستند، مردم چرا باید ماهیانه قسط خانه‌های را بدهند که دیگر وجود ندارد؟ به امید خدا اگر بشود ما این موضوع را از طریق مجلس پیگیر خواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو