مدیران خودروعصر اعتبار

اوضاع در "مهر" پرند چگونه است؟

عصر ساختمان- پرند یکی از شهرهای جدیدی است که برای میزبانی از جمعیت سرریز پایتخت در ۳۳کیلومتری جنوب‌غربی شهر تهران و در شهرستان رباط کریم ایجاد شده است. این شهر که تا سال ۹۰ جمعیتی معادل ۲۸هزار نفر را در خود جای داده بود، طی ۵ سال گذشته به جمعیت بیش از ۹۷ هزار نفررسیده است. ساخت و واگذاری پروژه مسکن مهر از دلایل افزایش جمعیت این شهر در سال‌های اخیر بوده است.

اوضاع در "مهر" پرند چگونه است؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان»به نقل از اقتصاد آنلاین  ؛ با گذر از اتوبان همت و ورود به اتوبان آزادگان در مسیر جاده تهران- ساوه قرار می‌گیرید و با طی یک مسیر تقریبا پرتردد و پشت سر گذاشتن دو راهی شهرستان اسلامشهر کم کم به تعداد تابلوهای راهنمای شهرستان پرند برخورد می‌کنید.
    با ورود به پرند و با گذر از چند فاز و دیدن مجموعه آپارتمان های که دسته دسته در کنار هم به طور منظم ساخته شده اند به چند دفتر مشاور املاک خواهید رسید، با ورود به یکی از آن ها که مشغول صحبت با مراجعه کنندگان خود بود روی صندلی منتظر صحبت با مشاور ماندیم. مشاور در میان صحبت های خود درباره قیمت مسکن به متقاضی خرید مسکن مهر گفت: با پولی که در تهران به سختی یک واحد آپارتمان رهن کامل در مناطق نه چندان خوب پیدا می شود، در پرند می توان یک واحد آپارتمان با متراژ و امکانات بیشتر را خرید.
    مشاور املاک در جواب فردی که هم قصد خرید داشته و هم از وضعیت کیفیت ساخت این پروژه ها به خصوص مسکن مهری ها نگران بود گفت: سیاست ساخت مسکن مهر از ابتدا ساخت با کیفیت و ضد زلزله بوده است. اما به دلیل حجیم بودن پروژه مسکن مهر  و به خصوص مسکن مهر پرند که بزرگ‌ترین پروژه مسکن مهر کشور نیز هست از پیمانکاران مختلف استفاده شد و سه الی 4 فاز مسکن مهر در قالب 200پروژه به پیمانکاران واگذار شد. در این میان همه نوع ساختی به فراخور اهداف و رویه پیمانکار در این پروژه ها انجام شده است. مثلا برخی سَبُک سازی کرده اند که ساختمان ضد زلزله شود، اما همان سَبُک سازی هم با استاندارد لازم صورت نگرفته است.
    وی در جواب سوال خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره شرایط خرید نیز گفت: قیمت ها در فازها و پروژه ها متفاوت است. اما همه به غیر از شخصی سازها روی خود پروژه وام دارد. قدیمی سازها وام های 20 و 25 تومان بوده که به مبلغ آن اضافه شده و سری های بعدی با وام های 30 و 35و جدیدترین تحویلی ها نیز با وام 40 تومانی است، اما به مبالغی نقد در حدود 25 تا 30 تومان برای خرید یک واحد 54 یا 58 متری نیاز است.
    مشاور املاک در جواب متقاضی خرید مبلغ اقساط این وام ها را حدود 400 تومان عنوان کرد و درباره ضمانت این وام ها خاطر نشان کرد: این وام ها توسط دولت به پیمانکارها داده شده و خریدار تنها یک سفته 60 میلیون تومانی با امضای یکی از افراد درجه یک خانواده خود در بانک می گذارد. البته اگر به طور مستقیم مسکن را از پیمانکار نخریده باشد باید فیش حقوقی خود را در ضمانت بانک بگذارد و اگر فیش حقوقی نداشته باشد از شخص دیگری وکالت فیش حقوقی بگیرد.
    یکی دیگر از مشاورین املاک که در حوالی یکی از میدان شهر پرند دفتر داشت، درباره سازندگان این فازها به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: برخی فازها قبل از سال 90 و بیشتر توسط صنایع دفاع ساخته شده اند وبرخی دیگر شخصی سازهستند. اما فازهای 4، 5 و 6 و بعضی از قسمت های فاز3 متعلق به مسکن مهر است.
    وی در توضیح تعداد فازهای موجود و تفاوت فازها ادامه داد: فازهای شهر پرند 7 فاز و از فاز صفر تا فاز 6 است. متراژ هم متفاوت است و واحدها از 54 متر تا 100متری است.
    این مشاور املاک با اشاره به این که فصل معاملات مسکن عموما تا انتهای تابستان است گفت: در فصل نقل و انتقالات، قیمت ها در فاز صفر تا 3 از متری 1میلیون و 300 تومان تا 2 میلیون و 200 تومان بوده است.
    در حوالی یکی از میدان ها یکی از رانندگان تاکسی که مشغول جمع آوری مسافر برای عزیمت به فلکه دوم صادقیه بود درباره وضعیت رفت و آمد و وجود وسایل نقلیه کافی گفت: از پرند به تهران و بالعکس هم ون وجود دارد و هم در بعضی جاها ایستگاه تاکسی مستقیم. اتوبوس و قطار شهری هم دارد و فقط به برخی فازها نزدیک تر است.
    وی درباره قیمت تاکسی ها نیز رقمی بین 3 هزار و 500 تا 5 هزار و 500 را عنوان کرد.
    با بررسی برخی جوانب و مسیر حدود سی کیلومتری یا بهتر بگویم حدود 40 دقیقه تا یک ساعته شهر پرند تا تهران شاید زندگی در پرند برای کسانی که محل کار آن ها در تهران است تا حدودی مقرون به صرفه به نظر برسد، اما با وجود تنوع در کیفیت ساخت و سازها و ضرورت بالا بودن ضریب ایمنی ساختمان به دلیل وجود گسل و احتمال زلزله در همه جای کشور باید به ارزیابی کیفی بیشتری از  ساختمان ها به خصوص انبوه سازی ها برای خرید چه برای اسکان و چه برای ایجاد سرمایه پرداخت تا بتوان ریسک نابودی سرمایه ها را تا حد امکان کاهش داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی